شناسهٔ خبر: 67677753 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مشاور امور فرهنگی تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان خبر داد؛

برنامه های تاسوعای حسینی در بیش از۵۰ نقطه جمعیتی سیستان وبلوچستان

زاهدان_مشاور امور فرهنگی مدیرکل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: برنامه های تاسوعای حسینی در بیش از ۵۰ نقطه جمعیتی استان در حال اجرا است.

صاحب‌خبر -

حجت الاسلام سعید جان آبادی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، افزود: براساس برنامه ریزی صورت گرفته، از ساعت هفت صبح امروز مراسم دسته روی و عزاداری عزاداران ابا عبدالله الحسین (ع)، در بیش از ۵۰ نقطه جمعیتی استان در حال اجرا هست و نقطه تجمع و عزاداری امروز مرکز استان، در خیابان خرمشهر و در جوار شهدای گمنام است.

وی ادامه داد: فردا نیز در بیش از ۵۰ نقطه برنامه‌های عاشورا از ساعت هفت صبح برگزار و تا اذان ظهر و اقامه نماز ظهر ادامه پیدا خواهد کرد.

وی ضمن تاکید بر اقامه جماعت نماز ظهر امروز و فردا توسط عزاداران با حضور روحانی هیأت و مساجد، خاطر نشان کرد: شعار تعیین شده برای محرم امسال توسط سازمان تبلیغات اسلامی، «آزادگان عالم در خیمه حسین اند» بوده و براساس برنامه ریزی صورت گرفته برنامه‌های دهه اول محرم الحرام، در بیش از دو هزار مسجد، حسینیه، مهدیه، هیأت مذهبی، خانه‌های دین و زندگی و غیره در حال برگزاری است.

وی ادامه داد: برگزاری مراسم همچون مقتل خوانی، اجرای تعزیه، اجرای تئاتر، نمایشگاه‌های مختلف، دسته‌روی‌ها، پذیرایی از عزاداران حسینی توسط مواکب و ایستگاه‌های صلواتی، اجرای برنامه خیمه سوزان و تجلیل از پیرغلامان حسینی از جمله برنامه‌های محرم الحرام امسال در سیستان و بلوچستان است.

نظر شما