شناسهٔ خبر: 67677591 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: رویدادایران | لینک خبر

ورود بی ضابطه گردشگران در مناطق عشایری ممنوع ورود بی ضابطه گردشگران در مناطق عشایری ممنوع

فرشید ذبیحی در این مورد گفت: برای مردم عشایر که در مراتع و به ویژه در مناطق ییلاقی (سردسیر) در زیر سیاه چادر‌های عشایری زندگی می‌کنند، توسعه سامانه‌های خورشیدی انجام شده و در همین راستا عشایر برای پخت غذا از روشن کردن آتش خودداری کرده و با بهره‌گیری از این گونه سامانه‌ها زندگی روزمره خود را سپری

صاحب‌خبر -

فرشید ذبیحی در این مورد گفت: برای مردم عشایر که در مراتع و به ویژه در مناطق ییلاقی (سردسیر) در زیر سیاه چادر‌های عشایری زندگی می‌کنند، توسعه سامانه‌های خورشیدی انجام شده و در همین راستا عشایر برای پخت غذا از روشن کردن آتش خودداری کرده و با بهره‌گیری از این گونه سامانه‌ها زندگی روزمره خود را سپری می‌کنند.

به گزارش ایسنا، وی افزود: از آنجا که این سامانه‌های خورشیدی مجهز به چراغ روشنایی است، دیگر مردم مناطق عشایر در مراتع برای فعالیت‌های روزمره زندگی خود از آتش استفاده نمی‌کنند و زندگی عشایری در استان تهران همانند دیگر مناطق کشور در راستای حفظ محیط زیست دچار تحولات گسترده‌ای شده است.

مدیر امور عشایر استان تهران تصریح کرد: اکنون دیگر زندگی این گروه از مردم عشایری در مراتع، خطرآفرین نیست.

ورود بی ضابطه گردشگران در مناطق عشایری ممنوع

مدیر امور عشایر استان تهران در ادامه یکی از مشکلات عشایر در مناطق ییلاقی را ورود بی ضابطه گردشگران دانست و اظهار کرد: این اتفاق مشکلاتی را برای جامعه عشایری به وجود آورده است.

وی با بیان اینکه ورود بی‌ضابطه گردشگران در مراتع همچنان ادامه دارد، گفت: یکی از مشکلاتی که مورد اعتراض عشایر است ورود بی‌ضابطه گردشگران به مراتع محل زندگی این مردم به شمار می‌رود، چرا که برخی از این افراد با روشن کردن آتش و سایر اقدامات موجب تخریب محیط زیست می‌شوند.

به گفته ذبیحی، در جلسات شورای عشایری بار‌ها تأکید شده که از ورود بی‌ضابطه گردشگران برای ممانعت از برخی مشکلات در زندگی مردم عشایری و تخریب محیط زیست در مکان‌هایی نزدیک محل زندگی این قشر، جلوگیری شود که این اقدام امسال با دقت بیشتری در حال انجام است.

وی تأکید کرد: عشایر استان تهران تا نیمه شهریور ماه در ییلاقات حضور دارند و پس از آن کوچ پاییزه خود را آغاز می‌کنند و در روز‌های آینده نیز جلسه شورای عشایری استان به ریاست استاندار تهران در مراتع ییلاقی برگزار خواهد شد.

منبع: fararu-754371

نظر شما