شناسهٔ خبر: 67676765 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد آنلاین | لینک خبر

برچسب‌ها بیشتر بخوانید نظر شما آخرین اخبار وبگردی

یک پیش‌بینی مهم درباره قیمت طلا / سقف تاریخی شکسته می‌شود؟

قیمت طلای جهانی در هفته گذشته، با وجود روند کم‌جانی که در ابتدای هفته طی کرد، در روزهای پایانی به بالاترین سطح یک‌ ماه گذشته یعنی ارتفاع ۲۴۲۰ دلاری رسید.

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از خبرآنلاین، رویدادهای مهم چین و ایالات متحده سرنوشت طلای جهانی در هفته آینده را مشخص خواهد کرد.

قیمت طلای جهانی که در ابتدای هفته با کمبود تقاضا مواجه بود، روند صعودی به خود گرفت و روز پنجشنبه به بالاترین سطح خود در یک ماه گذشته یعنی بالای ۲۴۲۰ دلار رسید. انتشار داده‌های کلیدی از چین و اظهارات مقامات فدرال رزرو پیش از دوره سکوت می‌تواند بر قیمت این فلز گران‌بها در هفته آینده تاثیر بگذارد.

فعالان بازار در ابتدای هفته معاملاتی پیش رو، توجه زیادی به داده‌های مربوط به تولید ناخالص داخلی (GDP) چین خواهند داشت. پیش‌بینی می‌شود اقتصاد چین در سه‌ماهه دوم با نرخ سالانه ۵.۱ درصد رشد کند. این میزان، کمی از رشد ۵.۳ درصدی ثبت شده در سه‌ماهه اول کمتر است.

تجارت‌نیوز در گزارشی نوشت: انتشار خبری با عدد بالاتر از پیش‌بینی در مورد تولید ناخالص داخلی چین، می‌تواند خوش‌بینی نسبت به چشم‌انداز تقاضا برای طلا را تقویت کند. این موضوع می‌تواند به نوبه خود، به افزایش قیمت جهانی طلا کمک کند.

در این بین از ۱۵ تا ۱۸ جولای نشست مهمی در چین برگزار خواهد شد. بازارها انتظار دارند پس از این نشست، مجموعه‌ای از اصلاحات اقتصادی، با تمرکز بر سیاست‌های مربوط به املاک و مستغلات اعلام شود. در صورتی که بازارها پس از این رویدادها به سمت ریسک‌پذیری حرکت کنند، قیمت طلای جهانی می‌تواند روند صعودی به خود گیرد.

تنها گزارش مهم اقتصادی ایالات متحده در روز سه‌شنبه، داده‌های مربوط به خرده‌فروشی ماه ژوئن خواهد بود. کاهش قابل توجه در این داده‌ها می‌تواند فشار بیشتری بر شاخص دلار آمریکا (dxy) وارد کند، در حالی که یک عدد بالاتر از پیش‌بینی می‌تواند به این ارز برای یافتن حمایت کمک و افزایش قیمت جهانی طلا را در واکنش اولیه محدود کند.

سرمایه‌گذاران همچنین بر نظرات مقامات فد، پیش از شروع دوره خاموشی قبل از نشست سیاست‌گذاری ۳۰ تا ۳۱ جولای تمرکز خواهند کرد.

بر اساس گزارش CME FedWatch Tool، پس از داده‌های تورم ژوئن، احتمال اینکه فد نرخ بهره را بدون تغییر در سپتامبر نگه دارد، به زیر ۱۰ درصد کاهش یافته است. در صورتی که مقامات فدرال رزرو با کم‌اهمیت جلوه دادن داده‌های ملایم شاخص CPI، این انتظار را پس بزنند، تقاضای دلار آمریکا افزایش می‌یابد و به تبع آن، طلای جهانی با موج فروش مواجه خواهد شد.

از سوی دیگر موقعیت‌ بازار نشان می‌دهد، حتی اگر سیاست‌گذاران کاهش نرخ بهره در ماه سپتامبر را تایید کنند، دلار فضای زیادی برای نزول ندارد.

نظر شما