شناسهٔ خبر: 67676607 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

آلومینیوم در لیگ بیست‌وسوم؛ فصل کم‌حاشیه گربه سیاه پرسپولیس

تیمی که تنها شکست قهرمان لیگ را رقم زد، فصلی کم‌حاشیه را پشت سر گذاشت و بهترین رتبه خود را در تاریخ لیگ برتر فوتبال کسب کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، آلومینیوم اراک در شرایطی از فصل 02-1401 آمد که انتظار می‌رفت برای فصل بعد با ثبات کادر فنی و کمترین تغییر وارد لیگ برتر فوتبال شود. مهدی رحمتی که 1.5 فصل هدایت آلومینیوم را بر عهده داشت، این تیم را در دو فصل متوالی به جایگاه هشتم جدول لیگ برتر رساند.

در این شرایط، پیشنهاد باشگاه نساجی مازندران به رحمتی سبب شد دروازه‌بان سابق استقلال عزم رفتن کند و بخت خود را برای سرمربیگری در لیگ قهرمانان آسیا بیازماید. البته این تجربه چندان موفقیت‌آمیز نبود و نساجی با کسب شش امتیاز، از صعود به مرحله حذفی لیگ قهرمانان بازماند. نساجی در لیگ هم تنها 9 امتیاز از 12 هفته گرفت تا دوران رحمتی در قائمشهر زودتر از حد تصور به پایان برسد.

آلومینیوم در فصل نقل‌وانتقالات، چند بازیکن اصلی خود مانند وحید محمدزاده، امیرمحمد هوشمند و محمود قائدرحمتی را از دست داد و پس از انتخاب مجتبی حسینی به‌عنوان سرمربی جدید، حسینی عمدتاً بازیکنانی را جذب کرد که در پیکان زیر نظر خودش به میدان می‌رفتند؛ نفراتی چون مهدی لیموچی که در لیگ برتر و جام حذفی درخشیدند و مورد توجه سایر باشگاه‌ها قرار گرفتند.

با وجود شکست در هفته اول مقابل پرسپولیس که رد پای اشتباه داوری هم در آن دیده می‌شد، آلومینیوم از هفته دوم نتایج امیدوارکننده‌ای گرفت و بارقه‌های امید در نماینده اراک به چشم می‌خورد. البته نتایجی چون شکست 4 بر صفر برابر تراکتور نیز در کارنامه آلومینیوم ثبت شد. دیدار با پرسپولیس در لیگ برتر و سپس جام حذفی، اوج درخشش آلومینیوم بود و دو شب به‌یادماندنی برای فوتبالدوستان اراکی رقم زد.

تیم فوتبال آلومینیوم اراک ,

تنها باخت اوسمار لوس‌ویرا که جام قهرمانی لیگ برتر را با پرسپولیس بالای سر برد، در اراک و مقابل تیم باروحیه آلومینیوم ثبت شد. تیم مجتبی حسینی در جام حذفی نیز رقیب گردن‌کلفتی برای سرخپوشان بود و در جدالی جذاب و 120 دقیقه‌ای توانست دو بار به بازی بازگردد تا به دنبال ثبت تساوی 4-4، پرسپولیس را در ضیافت پنالتی‌ها حذف کند.

آلومینیوم در لیگ بیست‌وسوم برای اولین بار در جمع هفت تیم نخست جدول قرار گرفت و با کسب جایگاه هفتم، بهترین رتبه تاریخ خود را به دست آورد. تیم اراکی که سابقه صعود به فینال جام حذفی را هم دارد، در فصل گذشته تا نیمه نهایی بالا آمد.

فصل 03-1402 از معدود فصل‌هایی بود که باشگاه آلومینیوم دچار تغییرات مدیریتی نشد و محمد رجائیان در رأس سکان این باشگاه باقی ماند. همچنین تیم آلومینیوم با مشکلات مالی هم دست و پنجه نرم نمی‌کرد و از این بابت با مشکلی مواجه نبود.

انتهای پیام/

نظر شما