شناسهٔ خبر: 67676543 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد آنلاین | لینک خبر

برچسب‌ها نظر شما آخرین اخبار وبگردی

صدور گذرنامه اربعین تنها با ۶۵ هزار تومان

رئیس ستاد اربعین کشور گفت: برای زائران ایرانی، گذرنامه زیارتی اربعین را با طرف عراقی به توافق رسیده‌ایم و به سرعت با هزینه ۶۵ هزار تومان صادر می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصادآنلاین،سید مجید میراحمدی در پنجمین جلسه ستاد اربعین استان اظهار کرد: در این جلسه پیرامون زائران غیرایرانی مباحث مرور شد که در حوزه زائران غیر ایرانی، ما دو بخش زائران مقیم و غیرمقیم داریم.

رئیس ستاد اربعین کشور ادامه داد: زائران غیر مقیم که از افغانستان، پاکستان و سایر کشورها وارد می‌شوند؛ محل خروج آنها از مرز چذابه است. مسئله مهم این زائران بحث حمل و نقل است که در این جلسه تاکید شد تا زائران عزیز پاکستانی حتماً باید با اتوبوس‌های خود وارد کشور شوند. همچنین در این جلسه مصوب شد زائران افغانستانی نیز با اتوبوس‌ها و ون‌های مورد تأیید مثل اتوبوس‌های پاکستانی در داخل کشور ما تا مرز عراق برای انتقال زائران تردد داشته باشند.

وی در خصوص زائران مقیم عنوان کرد: این عزیزان می‌توانند برای تهیه گذرنامه قانونی خود جهت ورود به کشور عراق از سند خادم که توسط فراجا اعلام شده است، اقدام کنند و از طریق دفاتر کفالت این اسناد را دریافت نمایند و سپس برای عبور از مرز شلمچه می‌توانند تردد کند.

میراحمدی با اشاره به اینکه برآورد ما در اربعین ۱۴۰۳ عبور بیش از ۵۰۰ هزار زائر مقیم و غیر مقیم از مرزهای کشورمان به سوی عراق است، تصریح کرد: ما تمام تسهیلات ممکن را برای اتباع غیرایرانی قائل شده‌ایم و هرگونه خدمات مثل استراحتگاه، موکب‌های پذیرایی و خدمات بهداشتی و درمانی در طول سفر این عزیزان در ایران به نحو شایسته‌ای ارائه خواهد شد.

برچسب‌ها:

نظر شما