شناسهٔ خبر: 67676385 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

دبیر قرارگاه مهارت آموزی کارکنان وظیفه سپاه استان زنجان:

سربازان وظیفه در ۳۰ رشته مهارت می‌آموزند

زنجان-دبیر قرارگاه مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان گفت:: قرارگاه مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه سپاه در ۳۰ رشته متنوع اقدام به آموزش سربازان کرده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ پاسدار علیرضا فضلی، شامگاه یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: قرارگاه مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه سپاه استان زنجان در سال ۱۴۰۳ طبق سنوات قبل با ابلاغ تعداد ۳۱ دوره به تعداد ۶۲۲ نفر در ۳۰ رشته متنوع اقدام به آموزش سربازان کرده است.

وی با اشاره به اینکه مهندسی، کشاورزی، فاوا، ایمنی ورزشی و سایر موارد از رشته‌های آموزشی است، عنوان کرد: مهارت‌آموزی با به‌کارگیری مربیان داخل سپاه استان و همچنین استفاده از مربیان فنی حرفه‌ای انجام می‌شود.

دبیر قرارگاه مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه سپاه انصار المهدی (عج) استان زنجان در مورد اهمیت آموزش‌های مهارتی بیان کرد: یکی از مسائل مهم امروز اشتغال و مهارت سربازان است تا آنها بتوانند پس از پایان خدمت سربازی کسب و کار داشته باشند.

وی ادامه داد: با این نگاه و طبق بیانات رهبری در استفاده بهینه از فرصت‌های خدمت مقدس سربازی مهارت آموزی سربازان در رأس برنامه‌های مجموعه سپاه انصار المهدی (عج) استان قرار دارد.

فضلی با اشاره به اینکه دوره‌ها به صورت ماهانه، منظم و مستمر برگزار می‌شود، یادآور شد: مدت زمان حضور مهارت‌آموزان در این دوره‌ها ۱۰ الی ۱۵ روز با میانگین ۶۰ الی ۱۵۰ ساعت است.

وی با بیان اینکه و بعد از اتمام دوره از مهارت‌آموزان آزمون به عمل آمده و به نفرات برتر مدرک مهارت آموزی اعطا می‌شود، خاطرنشان کرد: در طول سال مسابقه‌ای نیز تحت عنوان مسابقه مهارت آموزی در سطح استان برگزار می‌شود که نفرات برتر به مسابقات کشوری اعزام می‌شوند.

دبیر قرارگاه مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه سپاه استان زنجان از حمایت سپاه برای اشتغالزایی سربازاران پس از دوران خدمت مقدس سربازی خبر داد و گفت: سربازان آموزش دیده بعد از دریافت مدرک بر اساس حرفه آموخته شده می‌توانند از تسهیلات اشتغالزایی تا سقف ۱۵۰ میلیون تومان این سازمان که به صورت قرض الحسنه است، استفاده کنند.

وی یادآور شد: در سال گذشته تعداد یک هزار و ۳۱۱ نفر در این دوره‌ها شرکت کردند که ۸۲ نفر جهت اخذ تسهیلات اشتغالزایی به بانک‌های عامل معرفی شدند

فضلی افزود: برای ارتقای مهارت سربازان قرارگاه همکاری‌های قابل توجهی با سازمان‌ها و ارگان‌هایی نظیر اتحادیه‌های صنفی، استانداری، جهاد کشاورزی، ورزش و جوانان، علوم و تحقیقات، ارتباطات، سازمان فنی و حرفه‌ای و سایر دستگاه‌های مرتبط انجام داده است.

نظر شما