شناسهٔ خبر: 67676321 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنو | لینک خبر

کدام گروه ها مشمول همسان سازی حقوق بازنشستگان می شوند؟

میرهاشم موسوی در نشستی خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه سازمان تامین اجتماعی امروز با بیش از ۴۶ میلیون نفر تحت پوشش سرو کار و دارد، اظهار کرد: اساسا کارکرد این سازمان در حوزه‌های مختلف به ویژه اقتصادی و اجتماعی است. در آغاز دولت سیزدهم یکی از توجهات ویژه به حل چالش‌های اساسی در حوزه‌های مختلف بود و یکی از این عرصه‌ها عرصه ناترازی‌ها در اقشار مختلف کشور است.

صاحب‌خبر -
روزنو :

کدام گروه ها مشمول همسان سازی حقوق بازنشستگان می شوند؟

وی با بیان اینکه در ابتدای دولت سیزدهم، به میزان ۲۷ هزار میلیارد تومان مستمری و حقوق بازنشستگان را پرداخت می‌کردیم، گفت: پیش از این نیز، به دلیل ناترازی و کسری نقدینگی در پرداخت حقوق و مستمری، حدود ۱۰۶ هزار میلیارد تومان از سال ۹۲ تا پایان ۱۴۰۰ بدهی فقط به بانک رفاه ایجاد شده بود.

وی در پاسخ به این سوال که چه بازنشستگانی مشمول متناسب‌سازی هستند، اینگونه توضیح داد: آن بخشی که پرداخت شد برای بازنشستگان غیرحداقلی‌بگیر، در قالب متناسب‌سازی بوده است و آنهایی که حداقل‌بگیر هستند آنچه که برایشان پرداخت شد نیز در قالب کمک معیشت بود و ان شاءالله این مسیر براساس تامین منابع ادامه پیدا می‌کند.


مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی در بخش دیگری از سخنان خود در پاسخ به پرسش دیگری درباره میزان نرخ جایگزینی و نسبت‌های پشتیبانی در سازمان تأمین اجتماعی نیز خاطرنشان کرد: روند کاهشی نرخ جایگزینی بسیار سرعت گرفته بود؛ به گونه‌ای که زمانی که سازمان را تحویل گرفتیم حدود ۴.۲ بود. به طور متوسط پیش از این دولت هر سال بین ۰.۲ تا ۰.۴ کاهش داشتیم و عملا باید اکنون به ۳.۶ می‌رسیدیم اما فعلا توانسته‌ایم این روند کاهشی را متوقف کرده و شرایط را به سمت بهبودی حرکت دهیم و امروز این رقم حدود ۴ است.

نظر شما