شناسهٔ خبر: 67676262 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: حوزه | لینک خبر

آیت الله موسوی اصفهانی:

مکتب مرحوم حجازی، خدمت به مردم و انقلاب است

حوزه / مدیر حوزه علمیه همدان گفت: مکتب مرحوم حجازی، خدمت به مردم و انقلاب است که امروز باید از آن به عنوان الگو یاد شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از همدان، آیت الله سید مصطفی موسوی‌اصفهانی روز گذشته در آیین گرامیداشت یاد و خاطر مرحوم سید جواد حجازی که در مسجد مهدیه همدان برگزار شد، با اشاره به اینکه مرحوم حجازی تمام عمر خود را در راه خدا صرف کرد. اظهار داشت: در کشوری که در سایه حکومت انقلاب اسلامی و ولایت فقیه زندگی می‌کنیم، افتخار داریم که مردان الهی بسیاری حضور داشته و دارند.

وی با بیان اینکه بزرگانی چون مرحوم حجازی که خود و خانواده را در راه خدا قرار دادند، برای همه الگو ما هستند، گفت: مرحوم حجازی در راه خدا مجاهدت کردند و در این مسیر هیچ تردیدی به خود راه نداد.

آیت الله موسوی اصفهانی، با اشاره به اینکه پدر شهیدان حجازی در کنار آنکه دو فرزند خود را تقدیم انقلاب کرد، در راه خدمت به ایتام نیز قدم‌های بزرگی برداشت، یادآور شد: دشمنان بدانند این ملت در راه و مکتب امام حسین(ع) استوار ایستاده‌اند و تبلیغات سوء آنها، مردم را از این مسیر جدا نخواهد کرد.

وی افزود: این صراط مستقیم را بزرگان و گذشتگان به عنوان امانت به دست ما سپرده‌اند و ما نیز باید این چراغ نجات در مسیر امام زمان(عج) حرکت کنیم.

مدیر حوزه علمیه همدان، با تأکید بر اینکه مکتب مرحوم حجازی، خدمت به مردم و انقلاب است که امروز باید از آن به عنوان الگو یاد شود، خاطرنشان کرد: اینکه می‌بینیم معاد باوری مرحوم حجازی در حد اعلا است، به این دلیل است که با مراجع و علمای بسیاری همچون شهید مدنی ارتباط داشت.

وی با اشاره به خدمات و اقدامات بنیاد شهید مدنی در همدان، ابراز کرد: تأسیس درمانگاه مهدیه، تاسیس صندوق قرض‌الحسنه، ارائه خدمات در ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) و دارالایتام همدان از دیگر خدماتی است که از مرحوم حجازی به یادگار مانده است.

نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان رهبری، جهاد در راه انقلاب و امامین انقلاب را از شاخصه‌های مرحوم حجازی خواند و گفت: ایجاد مرکز "ام آر آی" در همدان از خدمات بزرگ پدر شهیدان حجازی است که باعث شد تا مردم غرب کشور نیازی به مراجعه به تهران نداشته باشند و از او همیشه به نیکی یاد کنند.

وی به پیام رهبر معظم انقلاب درپی در گذشت پدر شهیدان حجازی اشاره کرد و یادآور شد: مقام معظم رهبری در پیام خود مرحوم حجازی را مؤمن و مجاهد خواندند و این یعنی مجاهدت‌های پیش از انقلاب و خدمات پس از پیروزی انقلاب مرحوم حجازی مورد تایید مقام معظم رهبری است.

انتهای پیام. /

نظر شما