شناسهٔ خبر: 67676228 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

رییس آموزش و پرورش استثنایی کردستان خبر داد؛

برگزاری دوره کشوری مهارت آموزی مربیان امور معلولان در کردستان

سنندج_رییس آموزش وپرورش استثنایی کردستان از برگزاری دوره کشوری مهارت آموزی بدو استخدام مربیان امور آموزش معلولین وباز آموزی آموزگاران استثنایی به میزبانی سنندج خبر داد.

صاحب‌خبر -

طالب محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: پذیرفته‌شدگان آزمون استخدامی سال ۱۴۰۲ به مدت پنج روز از تاریخ سی ام تیرماه تا سوم مرداد ماه جاری با حضور در دانشگاه فرهنگیان پردیس شهید مدرس سنندج در این دوره آموزشی شرکت می‌کنند.

محمدی گفت: ۳۶۴ نفر نیروی کار درمان، گفتار درمان و آموزگاران استثنایی هفت استان، کرمانشاه، ایلام، همدان، خوزستان، لرستان، آذربایجان غربی و کردستان در این دوره شرکت می‌کنند.

وی عنوان کرد: از این تعداد شرکت کننده در دوره مهارت آموزی ۷۶ نفر گفتار درمان، ۵۰ نفر کار درمان و ۲۳۸ نفر آموزگار استثنایی هستند.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان کردستان با اشاره به رشد سریع تکنولوژی و تأثیرات عمیقی که در مسائل آموزشی و تربیتی به همراه دارد، گفت: اتخاذ روش‌هایی که هماهنگ کننده برنامه‌های آموزشی با توسعه تکنولوژی و تأمین نیروی انسانی ماهر و متخصص باشد ابزار مهمی در ارتقای کیفیت خدمات و نوآوری است.

محمدی ادامه داد: هراندازه معلمانی فعال و پویا تر داشته باشیم به همان اندازه دستیابی به اهداف عالی آموزشی راحت تر خواهد بود، چراکه توسعه در جوامع مختلف به واسطه‌ی آموزش و پرورش و تربیت نیروی انسانی ماهر در آن جامعه شکل می‌گیرد.

وی در پایان گفت: بهسازی و توانمندسازی معلم را می‌توان از جمله حساس‌ترین و مهم‌ترین مؤلفه‌های نظام‌های تعلیم و تربیت دانست؛ چرا که موفقیت و عدم موفقیت در ایجاد تحول در نظام‌های آموزشی، منوط به توانمندی‌ها و قابلیت‌های حرفه‌ای معلمان است که مجریان اصلی برنامه‌ها در محیط واقعی و کارگزاران حقیقی آموزش و پروش هستند.

نظر شما