شناسهٔ خبر: 67676052 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

اسلام با فسادی که جامعه را فاسد می‌کند، مخالف است

به گفته دبیرکل مجمع جهانی اهل‌بیت (ع)، دین برای حفظ سیادت و حیات انسان ضروری است و امری کلیشه‌ای نیست بلکه اسلام با برهنگی و فسادی که جامعه را فاسد می‌کند، مخالف است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، آیت‌الله رضا رمضانی امروز در مراسم روز هشتم ماه محرم در شبستان حرم حضرت فاطمه اخری (س) خواهر امام (ع) رشت با بیان اینکه کسی که مصیبت امام حسین (ع) را به درستی درک کند پاداش آن را خداوند متعال خواهد داد، گفت: یکی از مجموعه حقوق ائمه اطهار (ع) بر گردن ما حق معرفت است و ما باید نسبت به ائمه معصومین (ع) شناخت داشته باشیم، برای آنکه آن‌ها در مسیر هدایت ما را کمک می‌کنند. 

وی با بیان اینکه حق معرفت به اندازه ظرفیت ما است و به اندازه خودمان می‌توانیم شناخت داشته باشیم، افزود: حق محبت یکی دیگر از حقوق ائمه اطهار (ع) است. ما باید محبت خود را جهت بدهیم و همه محبت‌ها باید در مسیر خداوند باشد. 

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه انسان باید در مسیر دوستی و کمال با خداوند قرار بگیرد، گفت: اگر خداوند و اهل بیت (ع) را دوست داشته باشیم، محبت ما جهت خواهد یافت و حق اطاعت از دیگر حقوق اهل‌بیت (ع) است که باید حرف معصومین (ع) را گوش کرده و به آن عمل کنیم. 

رمضانی با اشاره به اینکه در برخی از مسائل نیاز به قانون نیست و اگر می‌خواهیم دین‌دار زندگی کنیم باید قوانین را قبول کنیم، بیان کرد: حجاب، امری واجب و برای دین‌داری الزام‌آور است و به طور کلی مقوله حجاب بحثی اجتماعی است. 

وی با بیان اینکه جامعه نباید به سمت ولنگاری برود، افزود: در جامعه غربی فساد پدیدار شده و لیبرالیسم اخلاقی بحران‌های شدیدی را در آن‌جا به وجود آورده است. 

دبیرکل مجمع جهانی اهل‌بیت (ع) با اشاره به انحراف مفهوم ازدواج در دنیای غرب بیان کرد: متاسفانه در آنجا ازدواج به صرف حضور دو نفر، چه موافق و چه مخالف و حتی با حیوانات، تقلیل یافته، این در حالی است که فطرت پاک انسان به پاکی، پاکدامنی و حفظ حریم‌ها تمایل دارد. 

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه آزادی در حوزه انسان بر اساس قواعد حیات انسانی معنا پیدا می‌کند، افزود: پایبندی‌ها، انسان را مصون می‌دارد و محدودیت‌ها مصونیت را به همراه می‌آورد و در مواجهه اجتماعی، ضوابط و شرایط دینی را باید رعایت کرد. 

رمضانی با بیان اینکه در نظام‌های لائیک به دنبال مخالفت با دین هستند و در نظام‌های سکولار برای جامعه و دین نقشی وجود ندارد، گفت: نظام اسلامی، بسیاری از قواعد اسلامی که حریم انسان را حفظ می‌کند، توصیه می‌کند و  دین برای حفظ سیادت و حیات انسان ضروری است و امری کلیشه‌ای نیست بلکه اسلام با برهنگی و فسادی که جامعه را فاسد می‌کند، مخالف است. 

وی با بیان اینکه ایران همیشه عقلانیت را نشان داده و ملت ما با سابقه کهن و همزمان با وارد شدن اسلام، قواعد آن را پذیرفتند، تصریح کرد: در طول نبردهایی که پیامبر اسلام (ص) در آن‌ها حضور داشتند، مجموعاً حدود 2500 نفر از مسلمانان و دشمنان جان خود را از دست دادند. این در حالی است که در قرن بیستم میلادی، شاهد مرگ و میر صد میلیون انسان در جنگ‌ها بودیم. و تنها دیروز، رژیم صهیونیستی با بمباران غزه، حدود 400 نفر را به شهادت رساند. 

دبیرکل مجمع جهانی اهل‌بیت (ع) با تاکید بر اینکه حیات مادی زمینه رسیدن به خداوند را فراهم می‌کند، بیان کرد: ما باید حق هدایت ائمه معصومین (ع) را ارج نهیم و امام علی (ع) کارگزار هدایت الهی بوده و امر هدایت مختص ایشان است. 

انتهای پیام/

نظر شما