شناسهٔ خبر: 67675875 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنو | لینک خبر

پیشینه پرسپولیسی رامین رضاییان، من را می‌ترساند

مدافع راست اسبق استقلال یکی از بهترین کسانی است که می‌تواند در خصوص خرید جدید آبی‌پوشان نظر بدهد.

صاحب‌خبر -
روزنو :

علی حمودی یکی از مدافعان تاثیرگذار استقلال در ادوار گذشته لیگ برتر بود و در قهرمانی لیگ دوازدهم، جناح راست تیم را بیمه کرده بود. با قطعی شدن انتقال رامین رضاییان به استقلال، فرصتی دست داد با هم پستی او در خصوص این انتقال و شرایط آبی پوشان صحبت کنیم. حمودی که فصل قبل در استقلال ملاثانی حضور داشت، امیدوار است امسال بتواند با تیم دیارش به لیگ برتر صعود کند.  

مدافع راست سابق استقلال درخصوص خرید رضاییان که اتفاق مهم نقل و انتقالاتی است، به خبرورزشی گفت:

در مورد کیفیت رامین رضاییان تردیدی وجود ندارد. او بازیکن توانمندی است که سالها در تیم ملی، پرسپولیس و سپاهان درخشیده اما من بابت این انتقال کمی ترس دارم. بابت اینکه او با پیراهن پرسپولیس به فوتبال ایران معرفی شد و رضاییان را به عنوان یک پرسپولیسی می‌شناسند. مثلا خود من با وجود اینکه پس از استقلال در چند تیم دیگر هم بازی کردم، هنوز استقلالی شناخته می‌شوم و این موضوع برای رامین هم صدق می‌کند. امیدوارم این اتفاق رخ ندهد اما احتمال اینکه چنین موضوعی روی ذهنیت او تاثیر بگذارد، وجود دارد. هرچند او بازیکن با تجربه‌ای است اما این حواشی می‌تواند روی هرکسی تاثیر بگذارد. مثلا وقتی رضاییان به سپاهان رفت، طبیعتا تا این اندازه حاشیه ایجاد نشد اما الان قضیه فرق می‌کند و بازهم تاکید می‌کنم امیدوارم او اسیر حواشی نشود.

وی درباره توصیه‌اش به رامین گفت:

تنها توصیه‌ای که می‌توانم به رامین داشته باشم، این است که پیشینه پرسپولیسی بودنش سبب نشود وارد بازی رسانه‌ای شود چون بعضی از خبرگزاری‌ها و روزنامه‌ها برای جذب مخاطب ممکن است بازیکنان را وارد حاشیه کنند. توجه کنید الان همه چیز خوب است و همه خوشحال هستند اما اگر خدای نکرده استقلال در چند بازی نتیجه نگیرد، او ممکن است سیبل انتقادات قرار بگیرد. او هم پستی من بوده و علاوه بر اینکه مقابل‌اش بازی کرده، فوتبالش را هم دنبال می‌کردم اما بازهم تاکید می‌کنم نگران پیشینه پرسپولیسی او هستم.

حمودی درخصوص این موضوع که ورود خرید جدید استقلال به منزله جدایی صالح حردانی خواهد بود، واکنش جالبی نشان داد:

صالح در سه فصل اخیر عملکرد خوبی در استقلال داشته ولی با حضور رامین دیگر صلاح نیست در تیم بماند. شما ببینید کسی مثل لوکا مودریچ هم بدون سر و صدا نیمکت نشین می‌شود اما فوتبال ایران هنوز آنقدر حرفه‌ای نشده که دو بازیکن تراز اول در یک پست حضور داشته باشند و تیم به حاشیه نرود. به خصوص اینکه استقلال در اکثر بازی‌های فصل قبل با سه مدافع بازی می‌کرد و امسال هم احتمالا همینگونه به میدان می‌رود. حردانی اگر در استقلال بماند، ضرر می‌کند و احتمال اینکه تیم ملی را از دست بدهد وجود دارد. البته که ماندن او باعث تقویت عمق ترکیب می‌شود اما به نفع خودش است به تیمی برود که فرصت بیشتری برای بازی کردن داشته باشد. آن زمان که من به استقلال آمدم، خسرو حیدری در تیم بود و شاید جالب باشد بدانید کمی نسبت به حضور من گارد داشت اما بعدها در زمین آنقدر با هم هماهنگ شدیم که بعد از جدایی به من گفت ای کاش از استقلال نمی‌رفتی. ما در تیمی بازی می‌کردیم که امیر قلعه نویی تاکید ویژه‌ای بر زوج سازی داشت و به همین دلیل خسرو یک خط جلوتر رفت.

مدافع سابق استقلال یک توصیه مهم هم به همبازی سابق‌اش و سرمربی فعلی این تیم داشت:

شخصا رابطه خوبی با جواد نکونام دارم و یکی از موافقان حفظ او روی نیمکت تیم بوده و هستم ولی حرفم را هم رک می‌زنم. دیگر پذیرفتنی نیست مثل فصل گذشته سرمربی تیم بگوید بازیکن ندارم و یا شرایط اردو فراهم نیست و بهانه‌هایی از این دست مطرح شوند. قطعا مدیران باشگاه در جریان خواسته‌های جواد قرار گرفته‌اند و او هم با آنها هماهنگ است پس باید هدف اصلی تیم قهرمانی باشد و دیگر اتفاقات فصل قبل تکرار نشود. توصیه‌ام به نکونام این است که از اتفاقات پارسال درس بگیرد و تمام هدفش را روی تیم بگذارد نه حواشی بیرون از زمین. در ضمن قرار نیست خرید یک بازیکن تمام مشکلات استقلال را حل کند. شما ببینید رامین فصل قبل در سپاهان پرستاره نتوانست قهرمان لیگ شود حتی با وجود اینکه خودش از لحاظ آماری فوق العاده عمل کرد. استقلال باید ۵ بازیکن دیگر هم درحد رضاییان بخرد و سرمربی بتواند از پتانسیل آن‌ها استفاده کند.

 

نظر شما