شناسهٔ خبر: 67675220 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: رویدادایران | لینک خبر

درخواست اهالی پژوهشگاه فرهنگ هنر و ارتباطات از پزشکیان درخواست اهالی پژوهشگاه فرهنگ هنر و ارتباطات از پزشکیان

در متن پیام این پژوهشگاه آمده: درابتدا انتخاب جنابعالی به سمت ریاست جمهوری اسلامی ایران و کسب اعتماد اکثریت رأ‌ی‌دهندگان را به شما تبریک می‌گوییم و برایتان در این مسئولیت خطیر آرزوی توفیق داریم. ما جمعی از اعضاء هیات علمی پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات وابسته به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی (تابعه

صاحب‌خبر -

در متن پیام این پژوهشگاه آمده: درابتدا انتخاب جنابعالی به سمت ریاست جمهوری اسلامی ایران و کسب اعتماد اکثریت رأ‌ی‌دهندگان را به شما تبریک می‌گوییم و برایتان در این مسئولیت خطیر آرزوی توفیق داریم. ما جمعی از اعضاء هیات علمی پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات وابسته به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی (تابعه وزارت علوم)، در ابتدای پذیرش سمت ریاست دولت جمهوری اسلامی، لازم می‌دانیم برخی نکات را خدمت شما عرض کنیم.

جناب آقای دکتر پزشکیان! همانگونه که در مناظره‌های رقابت‌های انتخاباتی مشهود بود حوزه فرهنگی کشور یکی از پر اختلاف‌ترین حوزه‌های کشور است که نیازمند اصلاح و رویکردی نوین برای اداره و پیش برد آن است.

جناب آقای دکتر در سخنان انتخاباتی خودتان به‌درستی گفته‌اید که تدوین برنامه خارج از سازمان بدون توجه به ظرفیت‌ها و نیرو‌های شاغل باسابقه در یک سازمان یا نهاد اداری به جایی نمی‌رسد. هیچ می‌دانید با بیان این دیدگاه، چقدر اهالی فرهنگ و هنر این مرزوبوم را خوشحال کردید. حوزه فرهنگ و هنر مدتهاست گرفتار برنامه‌نویسان که نه، آرزونویسان بی‌بنیان و فاقد صلاحیت و مدیران کم‌تجربه ناآشنا به روال امور شده است که با حداقل سابقه در این حوزه‌ها، شاغلان و اهالی فرهنگ و هنر را خسته کرده‌اند و روح و روان و انگیزه‌های آن‌ها را فرسوده‌اند. آقای دکتر، عاجزانه تقاضا می‌کنیم دغدغه‌مندان ظاهری غیر متخصص خلق‌الساعه را به حوزه فرهنگ هنر راه ندهید تا شاهد تداوم یأس، سکون و اختلال در این حوزه‌ها نباشیم.

جناب آقای دکتر پزشکیان! ملت ایران رویکرد تخصص‌گرایی، کارشناس‌محوری شما را پسندیدند و به شما رأی دادند. قبول دارید که حوزه‌های فرهنگ، هنر وارتباطات هم تخصص است. اما صد افسوس کسانی‌که عمر خود را در این حوزه‌های تخصصی صرف کرده‌اند واصطلاحاً خاک صحنه را خورده‌اند، سالهاست تصمیم‌ساز وتصمیم‌گیر نیستند و در واقع وزارت فرهنگ و نهاد‌های زیرمجموعه آن، توسط متصدیان خارج از آن مجموعه‌ها اداره شده‌اند و با این رویکرد نادرست، حوزه‌های فرهنگ و هنر همواره وضعیت متزلزلی داشته‌اند و درنتیجه شناخت واقعی، علمی، ژرف و بلندمدت از نیاز‌های جامعه و فرهنگ حاصل نشده است؛ مطالبات فرهنگی جامعه روز‌به‌روز افزایش یافته است و ما همچنان شاهد چالش‌های بسیاری در این حوزه‌ها هستیم؛ لذا باید راه دیگری یافت؛ راهی که از اعتماد به نیرو‌های شاغل در وزارتخانه‌ها و سازمان‌های فرهنگی و سپردن امور به آن‌ها عبور می‌کند.

 

آقای دکتر پزشکیان رئیس جمهور منتخب! شما به یکی از عالی‌ترین فضائل انسانی یعنی «شرافت» سوگند یاد کردید که از حقوق همه ایرانیان دفاع کنید. شاید ندانید که حقوق حقه صنفی و تخصصی شاغلان فرهنگ‌وهنر سالهاست نادیده گرفته شده است. پس بیائید برای بسط و گسترش فضائل انسانی و اخلاقی به انسان‌های خدوم و شریف حوزه فرهنگ‌وهنر اعتماد کنید و از ورود بی‌رویه سیاست‌مداران وسیاست‌بازان به این حوزه جلوگیری کنید تا حوزه فرهنگ از آسیب‌های ناشی از افراد سیاسی بدون صلاحیت مصون باشد؛ طی سال‌های گذشته؛ فرقی هم نمی‌کند چه دولتی بر سرکار بوده، اصلاح طلب و یا اصول گرا، ضربات وارد شده توسط برخی از افراد به مدیریت سازمان فرهنگی کشور بسیار سهمگین‌بوده است.

ختم کلام؛ جناب آقای دکتر! اگر حوزه‌های فرهنگ، هنر و ارتباطات کشور در دولت شما نیز با همان رویکرد سابق طی طریق کنند، از هم‌اکنون باید فاتحه آن را بخوانیم. پس بیائید راه را عوض کنیم و طرحی نو دراندازیم و در یک کلام وزیر، معاونان و مدیران وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان‌های تابعه از میان نیرو‌های متعهد متخصص و باسابقه داخل وزارتخانه انتخاب شوند که با اشراف بیشتری که به سازمان مسائل فرهنگی هنری و رسانه ایی دارند نتایج بهتری برای مدیریت و تعالی فرهنگ و هنر کشور حاصل خواهد شد ان شالله.

 والسلام

دکتر توحید محرمی

دکتر حسین حسنی

دکتر اسماعیل افقهی

دکتر رضا تسلیمی

پژوهشگاه فرهنگ هنر و ارتباطات

 

منبع: etemadonline-667336

نظر شما