شناسهٔ خبر: 67674832 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: عصر ایران | لینک خبر

بخشش قاتل پس از ۲۳ سال در دزفول

۲۳ سال پیش پرونده قتل عمد ناشی از اختلافات خانوادگی در دزفول تشکیل و از همان زمان تلاش برای ایجاد صلح و سازش میان این دو خانواده توسط گروه‌های مختلف دنبال شد ولی نتیجه‌ای حاصل نشد.

صاحب‌خبر -
 رئیس دادگستری دزفول خوزستان از بخشش قاتل به حرمت امام حسین(ع) پس از ۲۳ سال در دزفول خبر داد.
 
فیصل مزرعه در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: ۲۳ سال پیش پرونده قتل عمد ناشی از اختلافات خانوادگی در دزفول تشکیل و از همان زمان تلاش برای ایجاد صلح و سازش میان این دو خانواده توسط گروه‌های مختلف دنبال شد ولی نتیجه‌ای حاصل نشد.
 
وی افزود: یک ماه پیش پرونده در دستور کار جدی اعضای کار گروه ویژه قتل شورای حل اختلاف دزفول قرار گرفت و با توجه به اینکه قاتل و مقتول اهل لرستان هستند، در این مدت با برگزاری نشست‌های متعددی با حضور بزرگان، سران طوایف و معتمدان خوزستان و استان لرستان، خوشبختانه با عنایت الهی تلاش این عزیزان به ثمر نشست و اولیای دم پس از ۲۳ سال به حرمت ماه محرم و عشق به امام حسین(ع) از قصاص قاتل فرزند خود گذشت کردند.
 
رئیس دادگستری دزفول خاطرنشان کرد: همواره خوزستان مهد و پایتخت صلح و سازش در کشور بوده است و در دزفول بیشتر پرونده‌های که به دادگاه و دادسرا ارجاع می‌شوند با وساطت اعضای شورای حل اختلاف، ستاد صبر و صلح یاران با صلح و سازش مختومه می‌شوند و این در کشور بی نظیر است.
 
مزرعه بر اهتمام دادگستری دزفول در سوق دادن پرونده‌ها به صلح و سازش تاکید کرد و گفت: یکی از سیاست‌های قوه قضاییه تقویت فرهنگ پیشگیری از جرایم و گسترش فرهنگ بخشش و صلح بین مردم است که از آثار مهم آن ایجاد امنیت و آرامش پیدار در جامعه است. 

نظر شما