شناسهٔ خبر: 67673935 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: اعتماد آنلاین | لینک خبر

پزشکیان:

پزشکیان: وضعیت امروز ایران با وجود سرمایه‌ها و ظرفیت‌های عظیم برازنده ایرانیان نیست

رئیس جمهوری منتخب با بیان اینکه فقر، رواج کوله‌بری یا سوخت‌بری، زباله‌گردی و شرمندگی سرپرست خانوار پیش خانواده خود به هیچ وجه برای بنده قابل پذیرش و تحمل نیست، اظهار داشت: وضعیت امروز ایران با وجود سرمایه‌ها و ظرفیت‌های عظیم این کشور، برازنده و شایسته ایرانیان نیست.

صاحب‌خبر -
 وضعیت امروز ایران با وجود سرمایه‌ها و ظرفیت‌های عظیم برازنده ایرانیان نیست
کد خبر: 667326
|
۱۴۰۳/۰۴/۲۴ ۲۲:۲۰:۲۱

رئیس جمهوری منتخب با بیان اینکه فقر، رواج کوله‌بری یا سوخت‌بری، زباله‌گردی و شرمندگی سرپرست خانوار پیش خانواده خود به هیچ وجه برای بنده قابل پذیرش و تحمل نیست، اظهار داشت: وضعیت امروز ایران با وجود سرمایه‌ها و ظرفیت‌های عظیم این کشور، برازنده و شایسته ایرانیان نیست.

به گزارش ایرنا، دکتر مسعود پزشکیان در «نشست با نمایندگان ادوار و دوره دوازدهم مجلس شورای اسلامی» ضمن قدردانی از نمایندگان حاضر در این نشست، تصریح کرد: حرف‌هایی که بنده در تبلیغات انتخاباتی خود مطرح کردم، نه شعار و وعده، بلکه باورهای قلبی بنده بود که یک عمر با آنها زندگی کرده‌ام.

رئیس جمهور منتخب با بیان اینکه بی‌عدالتی از نظر همه یک ظلم بزرگ است و هیچ کس حق ندارد گروه و دسته‌ای را حذف کند تا عده‌ای خاص رشد کنند، افزود: ما همه مثل خواهر و برادر یکدیگر هستیم و این کشور متعلق به همه ماست، اما باید اعتراف کنیم که وضع امروز ایران ما برازنده ما نیست. راه غلبه بر مشکلات موجود عبور از اختلافات و همکاری و همدلی برای آبادانی ایران است.

پزشکیان با اشاره به اینکه فقر، رواج کوله‌بری یا سوخت‌بری، زباله‌گردی و شرمندگی سرپرست خانوار پیش خانواده خود به هیچ وجه برای بنده قابل پذیرش و تحمل نیست، اظهار داشت: وضعیت امروز ایران با وجود سرمایه‌ها و ظرفیت‌های عظیم این کشور، برازنده و شایسته ایرانیان نیست و باید دعواهایی را که بر سر قدرت جریان دارند، کنار بگذاریم تا بتوانیم با همکاری یکدیگر کشور را بسازیم.

رئیس جمهوری منتخب گفت: اگر ما با تمام وجود به همه مردم عشق بورزیم، ‌ برابر ظلم و بی‌عدالتی بیایستیم و انصاف را نسبت به دوست و دشمن رعایت کنیم، آیا باز هم ۶۰ درصد مردم در انتخابات مشارکت نخواهند کرد. دلیل نارضایتی مردم این است که نه تنها با محبت با آنها برخورد نمی‌کنیم، بلکه با باتوم و چماق جواب آنها را می‌دهیم.

پزشکیان مهمترین وظیفه خود به عنوان منتخب ملت را خدمت بی‌منت و بدون تبعیض به همه مردم، رعایت انصاف و تلاش برای احقاق حقوق همه فارغ از قومیت، مذهب و جنسیت دانست و خاطرنشان کرد: وقتی بنده به عنوان مسئول فرصت‌ها را در اختیار اطرافیان و دوستانم بگذارم و هر کس را که با من نباشد، کنار بگذارم، قدم در راه ضلالت گذاشته‌ام و عاقبت ضلالت عذاب عظیم است؛ عذاب عظیم نیز وضعیتی است که گرفتار مشکلات باشیم، اما نتوانیم از عهده رفع آنها برآییم.

رئیس جمهور منتخب با تاکید بر اینکه مشکل ما قبل از آنکه دشمنی دشمنانی مثل آمریکا باشد، مربوط به عملکرد خودمان است، گفت: اگر دست در دست هم دهیم و کار را به افراد نخبه و کارشناس بسپاریم و اجازه دهیم همه کسانی که دغدغه ایران را دارند در امور مشارکت کنند، مملکت آباد خواهد شد.

پزشکیان با تاکید دوباره بر این نکته که بنده هیچ برتری در خودم نسبت به شما و دیگران نمی‌بینم، اظهار داشت: اگر با من طوری برخورد شود که گویا به اعتبار اعتماد مردم، بنده کسی شده‌ام، آنگاه از خودم می‌ترسم؛ بنده همانی هستم که همیشه بودم و حاضر نیستم به خاطر موقعیتی که در آن قرار گرفته‌ام احترام اضافه‌ای به من گذاشته شود.

رئیس جمهور منتخب تاکید کرد: باور بنده، کلام امیر مومنان است که فرمود اگر به راه راست رفتم بنده را همراهی کنید و اگر بیراه رفتم مرا انذار کنید. اگر بی‌جهت از بنده تعریف کنید و احترام متفاوت بگذارید، ممکن است تصور کنم که کسی شده‌ام؛ این شما هستید که می‌توانید بنده را تبدیل به انسانی غیرمتعارف تبدیل کنید، اگر نه بنده هیچ فرقی نکرده‌ام و فقط باری سنگین بر عهده‌ام گذاشته شده که باید به من کمک کنید تا آن را به مقصد برسانم.

پزشکیان در پایان با بیان اینکه امروز رقابت‌های انتخاباتی به پایان رسیده و زمان همدلی و وفاق ملی برای حل مشکلات و پیشرفت کشور است، تصریح کرد: اگر همه با هم همدل شویم و دست در دست یکدیگر، توانمندی‌ها و ظرفیت‌های موجود در کشور را به صحنه بیاوریم، قطعا در مسیر تحقق اهداف ترسیم شده موفق خواهیم شد.

پیش از سخنان رئیس جمهور منتخب، آقایان ناصر نصیری، هادی شوشتری، احمد همتی، یدالله اسلامی و عبدالرضا عزیزی به نمایندگی از نمایندگان ادوار مختلف مجلس شورای اسلامی، خانم فریده اولاد قباد به نمایندگی از نمایندگان زن ادوار مجلس و معین‌الدین سعیدی به نمایندگی از نمایندگان اقلیت‌های مذهبی در ادوار مختلف مجلس شورای اسلامی و همچنین محمدرضا صباغیان بافقی، محمد جلالی، رضا سپهوند، قدرت‌علی حشمتیان و غلامرضا نوری قزلجه نیز به عنوان نمایندگان دوره دوازدهم مجلس شورای اسلامی به تشریح نظرات و دیدگاه‌های خود پرداختند.

ضرورت اتحاد، همدلی و انسجام برای غلبه بر مشکلات، توجه به توسعه متوازن و پایدار، بهره‌گیری از همه نخبگان و افراد توانمند در اداره کشور فارغ از قومیت، مذهب و جنسیت، ضرورت تلاش برای رفع تنش‌ها در سیاست خارجی و نیز اصلاح نظام اداری کشور محور سخنان و نظرات ارائه شده از سوی نمایندگان مجلس بود

 

نظر شما