شناسهٔ خبر: 67673820 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: فردا | لینک خبر

حزب‌الله: ادعای فشار آمریکا بر اسرائیل، دروغ و فریبکاری است

معاون دبیرکل حزب الله لبنان امروز (یکشنبه) با تاکید بر اینکه آمریکا آن طور که ادعا می‌کند، رژیم صهیونیستی را برای برقراری آتش‌بس تحت فشار قرار نمی دهد، ادعای فشار واشنگتن بر تل‌آویو را نوعی دروغ و فریبکاری دانست.

صاحب‌خبر -

معاون دبیرکل حزب الله لبنان امروز (یکشنبه) با تاکید بر اینکه آمریکا آن طور که ادعا می‌کند، رژیم صهیونیستی را برای برقراری آتش‌بس تحت فشار قرار نمی دهد، ادعای فشار واشنگتن بر تل‌آویو را نوعی دروغ و فریبکاری دانست.

به نقل از رسانه های لبنانی، «شیخ نعیم قاسم» در سخنانی در مجلس عزاداری شب هفتم محرم در حسینیه اوزاعی بیروت، گفت: همه نشانه ها گویای آن است که بنیامین نتانیاهو درصدد ادامه جنگ است حتی اگر این جنگ ماه ها و سال ها به طول بینجامد.

شیخ نعیم قاسم افزود که «نتانیاهو در زمینه موافقت با هر گونه توافقی درباره آتش بس دروغ می گوید و فریبکاری می کن. وی اقدام به تعیین پیش شرط هایی می کند و می گوید در صورتی که آتش بس در این مرحله (به مدت ۴۸ روز) برقرار شود، اسرائیل می خواهد بار دیگر جنگ را از سر بگیرد. چه کسی با این موضوع موافقت خواهد کرد؟»

معاون دبیرکل حزب الله لبنان افزود: آیا معقول است که حماس و مقاومت با آتش بسی به مدت ۴۸ روز موافقت و اسرای صهیونیست را آزاد کنند. سپس به آنها بگویند بفرمایید و به جنگ ادامه بدهید. آیا این امر معقول است؟

شیخ نعیم قاسم تأکید کرد: آمریکا به طور کافی رژیم اسرائیل را تحت فشار قرار نمی دهد. زیرا اولویت واشنگتن آن است که اسرائیل، راحت باشد. آمریکا در زمینه تحت فشار قرار دادن اسرائیل، فریبکاری می کند.

معاون دبیرکل حزب الله لبنان خاطرنشان کرد: در صورتی که جنگ به مدت چندین ماه دیگر ادامه یابد، مقاومت در غزه و ملت فلسطین مقاومت خواهند کرد زیرا امکانات و اراده کافی دارند. این امر باعث می شود تا مقاومت برای دستیابی به پیروزی و ندادن اجازه به اسرائیل مبنی بر تحقق اهدافش در زمینه نسل کشی پایداری کنند. بنابراین، هر اندازه که زمان بگذرد، اسرائیل بیشتر زیان خواهد دید.

شیخ نعیم قاسم همچنین گفت: بر این باور هستم که در حال حاضر فرصت مهمی برای تحت فشار قرار دادن اسرائیل وجود دارد تا به اقداماتش پایان دهد. این در حالی است که تاکنون مشاهده کرده ایم که فشارهای آمریکا، با شکست مواجه شده است. این کشور در زمینه تعامل با اسرائیل از جدیت کافی برخوردار نیست و تل آویو بر ادامه تجاوزگری اش اصرار دارد. به همین دلیل باید در جستجوی راه هایی برای تحت فشار قرار دادن رژیم اسرائیل جهت متوقف کردن تجاوز بود.

معاون دبیرکل حزب الله لبنان تصریح کرد: در حال حاضر کشورهای عربی و اسلامی فرصتی برای اتخاذ موضع شجاعانه در اختیار دارند. ما از آنها نمی خواهیم با اسرائیل بجنگند بلکه فقط به آنها می گویم کشورهایی که با این رژیم روابط اقتصادی یا سیاسی دارند آن را متوقف کنند و کسی که به این رژیم وعده هایی داده است، به آن پایان دهد.

شیخ نعیم قاسم در پایان تاکید کرد: در صورتی که کشورهای عضو اتحادیه عرب و سازمان همکاری اسلامی می توانند یک موضع واحد در رد جنایت و نسل کشی در غزه اتخاذ کنند و این پیام را به صورت عملی از طریق اقدامات بازدارنده علیه رژیم صهیونیستی انجام دهند؛ مانند آنچه محور مقاومت انجام می دهد. البته نیازی نیست این اقدام، نظامی باشد بلکه حداقل در زمینه سیاسی، اقتصادی و تجاری اقدام کنند تا رژیم اسرائیل احساس کند که تحت محاصره است. همچنین آمریکا احساس کند که همه کشورهای عربی یک موضع واحد اتخاذ می کنند و ممکن است در صورت عدم حل بحران در غزه، این موضع گیری شدت بیشتری یابد./ایرنا

برچسب‌ها:

نظر شما