شناسهٔ خبر: 67673479 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: اعتماد آنلاین | لینک خبر

در گفتگو با پزشکیان:

هنیه: از ایفای نقش ایران در حمایت از آرمان فلسطین قدردانی می‌کنیم

رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس عصر امروز (یکشنبه) در تماس تلفنی با رئیس جمهور منتخب کشورمان از حمایت‌های جمهوری اسلامی ایران از آرمان فلسطین قدردانی کرد.

صاحب‌خبر -
کد خبر: 667318
|
۱۴۰۳/۰۴/۲۴ ۲۱:۱۰:۳۵

رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس عصر امروز (یکشنبه) در تماس تلفنی با رئیس جمهور منتخب کشورمان از حمایت‌های جمهوری اسلامی ایران از آرمان فلسطین قدردانی کرد.

به گزارش ایرنا به نقل از رسانه‌های فلسطین، «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس با «مسعود پزشکیان» رئیس جمهور منتخب ایران تلفنی گفت‌وگو کرد.

هنیه در این تماس تلفنی گفت: از ایفای نقش ایران در حمایت از آرمان فلسطین قدردانی می‌کنیم و خواهان تلاش‌های سیاسی و دیپلماتیک بیشتر برای پایان دادن به تجاوزات اسرائیل هستیم.

وی در خصوص مذاکرات غیرمستقیم آتش‌بس با رژیم صهیونیستی نیز گفت: مقاومت در مذاکرات تبادل اسرا انعطاف نشان داده اما نتانیاهو با ارتکاب جنایت علیه غیرنظامیان پاسخ داده است.

پزشکیان نیز در این گفت وگوی تلفنی تأکید کرد: هرگز ملت فلسطین را در این شرایط دشوار تنها نخواهیم گذاشت.

جنبش حماس نیز در این ارتباط اعلام کرد که هنیه در این تماس تلفنی، تحولات سیاسی و میدانی مربوط به نسل‌کُشی فلسطینیان توسط رژیم صهیونیستی در نوار غزه را بررسی کرد.

هنیه گفت: نتانیاهو در سخنان اخیر خود شروط جدیدی را ارائه کرد که در متون طرح‌های پیشنهادی، ذکر نشده و این بیانگر تمایل وی برای تداوم تجاوزات است.هنیه پیشتر نیز در پیامی برگزاری موفق انتخابات ریاست جمهوری و پیروزی پزشکیان در این انتخابات را تبریک گفته بود.

وی در پیام خود تأکید کرد: ملت فلسطین به توانمندی‌های شما در زمینه خدمت به ایران و پشت سر گذاشتن همه چالش ها، دشواری ها و گام نهادن در راه وحدت امت اسلامی در مقابل دشمن آن و نیز کمک به مساله فلسطین به عنوان مساله اصلی جهان اسلام اطمینان دارد.

 

برچسب‌ها:

نظر شما