شناسهٔ خبر: 67672891 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان مرکزی:

تکرار تقاضای ۱۴۰۰ مگاواتی مصرف برق در مرکزی بسیار نگران کننده است

اراک- مدیرعامل شرکت توزیع برق استان مرکزی گفت: تقاضای ۱۴۰۰ مگاواتی مصرف برق از شنبه گذشته تاکنون ٣ بار تکرار شده که عدد بسیار بزرگ و نگران کننده ای است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، محمود محمودی با اشاره به ثبت آخرین رکورد تقاضای مصرف برق استان که در بیستم تیرماه جاری به میزان ۱۴۰۰ مگاوات ثبت شده است، گفت: این میزان از مصرف به دلیل استقرار گنبد حرارتی و مصرف بی رویه و غیر اصولی وسایل سرمایشی به وقوع پیوسته است.

وی با تاکید بر اینکه مصرف برق در استان به طرز خیره کننده‌ای در حال افزایش است گفت: از ابتدای شنبه گذشته (١٦ تیرماه) تا روز جاری، ٣ بار میزان تقاضای مصرف برق از مرز ۱۴۰۰ مگاوات عبور کرده که بسیار نگران کننده است.

محمودی افزود: با تعامل، هم‌افزایی و تلاش تمام همکاران صنعت برق شبکه برق کشور پایدار است اما انتظار است به راهکارهای ساده مدیریت مصرف و استفاده صحیح از وسایل سرمایشی که عامل اصلی افزایش غیر اصولی مصرف برق است توجه بیشتری شود.

وی تاکید کرد: تقاضا می‌شود شهروندان برای تداوم برق رسانی به مواردی چون تنظیم وسایل سرمایشی روی ٢٤ و یا استفاده از دور کند کولرهای آبی که منجر به کاهش ۵۰ درصدی مصرف برق می‌شود توجه ویژه ای داشته باشند.

نظر شما