شناسهٔ خبر: 67672389 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: سرپوش | لینک خبر

بین الملل

تازه ترین بیانیه ترامپ پس از ترور نافرجام/ واکنش ایلان ماسک به سوء قصد به رئیس جمهور سابق آمریکا

«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور سابق آمریکا که در جریان کارزار انتخاباتی‌اش از تروری نافرجام جان سالم به در برد، در تازه‌ترین بیانیه خود تاکید کرد که این اقدامات «ما را نخواهند ترساند.»

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، در پی سوءقصد ناکام به جان «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور سابق آمریکا در جریان یک کارزار انتخاباتی در پنسیلوانیا، مقام‌های آمریکایی و بسیاری از سران کشورها این حادثه را محکوم کردند و هم‌چنین تحقیقاتی از سوی اف‌بی‌آی و سرویس مخفی آمریکا آغاز شده است.

«وسلی هانت» نماینده جمهوری‌خواه از ایالت تگزاس در صفحه اجتماعی خود در ایکس بیانیه تازه ترامپ را منتشر کرده است.

در این بیانیه آمده است: «تشکر می‌کنم از تمام دعاهای شما و این تنها خدا بود که مانع اتفاقات غیرقابل تصور شد. ما نخواهیم ترسید اما در عوض ایمان خود را مقاوم کرده و در برابر شرارت‌ها جسور باقی می‌مانیم. به همه قربانیان و خانواده‌هایشان عشق می‌ورزیم و برای بهبودی مجروحان دعا می‌کنیم و یاد و خاطره شهروندی را که به طرز فجیعی کشته شد در قلب‌هایمان زنده نگه می‌داریم.»

دونالد ترامپ به عنوان نامزد جمهوری‌خواه انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ در این بیانیه افزود: «در این لحظه این مسئله بسیار مهم است که ما بیش از پیش متحد باقی بمانیم و اجازه ندهیم شیطان پیروز شود. من صادقانه کشورمان و همه شما را دوست می‌دارم و مشتاقانه این هفته منتظر گفت‌وگو با ملت بزرگ از ویسکانسین هستم.»

واکنش ایلان ماسک به ترور نافرجام ترامپ: رئیس سرویس مخفی آمریکا باید استعفا دهد

ایلان ماسک، مدیر عامل میلیاردر شرکت «تسلا» و از طرفداران سرسخت نامزد حزب جمهوری‌خواه، در واکنش به سوءقصد علیه رئیس جمهوری سابق آمریکا، با انتشار پستی در شبکه‌های اجتماعی با اعلام حمایت کامل خود از دونالد ترامپ، خواستار استعفای مدیر سرویس مخفی آمریکا شد.

ماسک گفت: «من کاملاً از دونالد ترامپ حمایت می‌کنم و برای او آرزوی بهبودی دارم».

او افزود که رئیس سرویس مخفی آمریکا باید استعفا دهد.

تاکید مجدد ایلان ماسک بر حمایت از نامزد جمهوری‌خواه پس از آن صورت گرفت که شامگاه شنبه ترامپ هنگام سخنرانی در جریان گردهمایی انتخاباتی در ایالت پنسیلوانیا، مورد سوءقصد قرار گرفت و جان سالم بدر برد.

ایلان ماسک میلیاردر آمریکایی به یک گروه سیاسی که برای انتخاب مجدد دونالد ترامپ برای ریاست جمهوری آمریکا فعالیت می‌کند، کمک مالی کرده است.

خبرگزاری «بلومبرگ» در گزارشی بدون اشاره دقیق به میزان کمک مالی ماسک به ترامپ گفته است که او «مبلغ هنگفتی» به گروهی به نام «آمریکا ای‌بی‌سی» (America BAC) که برای انتخاب مجدد ترامپ فعالیت می‌کند، داده است.

ایلان ماسک و شمار دیگری از میلیاردرهای آمریکایی در ماه مارس سال جاری با ترامپ دیدار کرده بودند.

پس از حادثه سوءقصد علیه ترامپ بسیاری از افراد تاثیرگذار آمریکایی دیگر ی نیز از رئیس جمهوری سابق اعلام حمایت کردند.

یاشار سلطانی بیوگرافی یاشار سلطانی

نظر شما