شناسهٔ خبر: 67672336 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: عصر ایران | لینک خبر

تیری آنری مشعل المپیک را در پاریس روشن کرد

در لحظه‌ای تاریخی، تیری آنری، اسطوره فوتبال فرانسه، مشعل المپیک 2024 را در پایتخت این کشور حمل کرد و شمارش معکوس برای آغاز این رویداد بزرگ ورزشی آغاز شد.

صاحب‌خبر -

 با رسیدن مشعل المپیک به پاریس، تیری آنری به عنوان اولین قهرمان فرانسه این مشعل را تحویل گرفت.

به گزارش ایرنا، شمارش معکوس با رسیدن مشعل بازی‌های المپیک به پاریس آغاز شد و این مشعل امروز پس از عبور از بناهای تاریخی مشهور فرانسه وارد پایتخت این کشور شد. تیری آنری ملی‌پوش اسبق فوتبال فرانسه که با این تیم به عنوان قهرمانی جام‌جهانی فوتبال دست یافته است نخستین نفری بود که مشعل المپیک را در پاریس حمل کرد.

این مشعل پس از عبور از مراکز دیدنی پاریس از مقابل پارلمان و کلیسای نوتردام عبور داده شد. ملی‌پوش اسبق فرانسه بعد از حمل این مشعل در جملاتی کوتاه گفت: این یک اتفاق فوق‌العاده بود و از این بابت خوشحالم.

با ورود مشعل المپیک به پاریس، بسیاری از مردم این شهر همچنان به برگزاری بازی‌های المپیک گلایه دارند و گفته می‌شود افراد متمول پاریسی در طول برگزاری بازی‌های المپیک، پایتخت را ترک خواهند کرد.

در جریان حمل مشعل المپیک در فرانسه بیش از ۵ میلیون نفر برای تماشای آن حضور داشتند، مشعل بازی‌های المپیک پاریس از شهرهای مختلف فرانسه و بدون هیچ مشکل امنیتی قابل توجه عبور داده شده و حدود ۲۰۰ نفر از نیروهای امنیتی به طور دائم در اطراف مشعل مستقر هستند، از جمله یک تیم ضد ترور و عوامل ضد هواپیماهای بدون سرنشین.

نظر شما