شناسهٔ خبر: 67672030 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد آنلاین | لینک خبر

برچسب‌ها نظر شما آخرین اخبار وبگردی

تولید فولاد در کشور متوقف شد؟

 معاون اجرایی انجمن تولید کنندگان فولاد ایران گفت: با قطع شدن برق ۳۰۰ واحد فولادی در کشور، تولید کاملا متوقف شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصادآنلاین، وحید یعقوبی، معاون اجرایی انجمن تولید کنندگان فولاد ایران گفت: با قطع شدن برق ۳۰۰ واحد فولادی در کشور، تولید کاملا متوقف شده است.

وی در ادامه افزود: اگر چه قطعی‌های فعلی برق برای تامین نیاز بخش خانگی صورت گرفته، اما در ماه‌های آینده ضرر این توقف تولید دوباره به خود مردم باز می‌گردد موضوعی که با مدیریت مصرف برق از سوی تک تک مشترکان برق، تا حدودی قابل جبران است.

معاون اجرایی انجمن تولید کنندگان فولاد ایران گفت: کاهش هر یک مگاوات برق بدون شک صنایع فولادی را از توقف کامل خارج خواهد کرد.

معاون اجرایی انجمن تولید کنندگان فولاد ایران در ادامه از رشد یک و ۶ دهم درصدی تولید فولاد در دوماه امسال خبر داد و افزود: این رشد تولید، اما با آغاز گرمای هوا ومحدودیت‌های برق در سه ماهه امسال به افت تولید یک و ۶ دهم درصدی تبدیل شده است.

وحید یعقوبی گفت: در این مدت، بیشترین رشد تولید در کنسانتره سنگ آهن و آهن اسفنجی، به ترتیب با ۱۷.۱ و ۱۴ درصد بوده است.

وی افزود: بیشترین نرخ افت تولید با ۴.۹ درصد برای میلگرد وکاهش ۲.۸ درصدی تولید مقاطع طویل (میلگرد، تیرآهن، نبشی و ناودانی) در ۳ ماهه ابتدای امسال اتفاق افتاده است.

معاون اجرایی انجمن تولید کنندگان فولاد ایران گفت: سال گذشته ارزش تولید ازدست رفته صنایع فولادی، ۳۰ همت (۳۰ هزار میلیارد تومان) برآورد شده این در حالی بود که واحدهای فولادی حدودا از ۲۰ مرداد تولیداشان متوقف شد امسال، اما از میانه تیرماه شاهد تعطیلی این واحدها هستیم که پیش بینی می‌شود با ۵۰ همت خسارت تولید در این بخش روبرو باشیم.

وحید یعقوبی در ادامه به تاثیرات قطعی‌های برق در میزان صادرات فولاد کشور هم اشاره کرد و افزود: توقف تولید نتیجه اش عمل نکردن به تعهدات صادراتی و کاهش ارزآوری برای کشور خواهد بود.

نظر شما