شناسهٔ خبر: 67671726 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: فردا | لینک خبر

سرخوردگی «زلنسکی» از دیدار با «بایدن»

یک رسانه آمریکایی گزارش داد که رئیس جمهور اوکراین از دیدار با همتای آمریکایی خود ناامید بیرون آمد.

صاحب‌خبر -

به نقل از رویترز، دیدار «ولودیمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین با «جو بایدن» همتای آمریکایی وی در نشست اخیر ناتو موجب نامیدی وی شده است.

نشریه پولیتیکو به نقل از منابع آگاه خود نوشت: زلنسکی از دیدار با جو بایدن در نشست سران ناتو در واشنگتن به شدت ناامید شده است.

این رسانه آمریکا، دلیل نامیدی زلنسکی را امتناع بایدن از رفع محدودیت های استفاده از تسلیحات آمریکایی برای حمله به خاک روسیه عنوان کرد.

منابع آگاه به پولیتیکو اعلام کردند که زلنسکی این موضوع را در پایان نشست ناتو با بایدن مطرح کرد و بایدن در پاسخ در مورد لزوم ادامه مذاکرات در این زمینه گفت.

منابع پولیتیکو اعلام کردند که پاسخ بایدن به معنای همیشگی بودن این محدودیت ها نیست، اما برداشتن محدودیت استفاده از تسلیحات نظامی آمریکا برای حمله به خاک روسیه زمان بر است.

نشریه پولیتیکو هفته گذشته هم به نقل از «آندری یرماک» رئیس دفتر ریاست جمهوری اوکراین گزارش داد که دولت کی یف در تلاش است تا در جریان نشست ناتو واشنگتن را برای لغو ممنوعیت حملات اوکراین در داخل خاک روسیه با تسلیحات آمریکا متقاعد کند.

دولت بایدن در ماه مه، به نظامیان اوکراینی اجازه داد تا از تسلیحات ارسالی این کشور علیه اهدافی در خاک روسیه در مجاورت منطقه خارکف استفاده کنند، اما حملات برون مرزی با استفاده از موشک‌های بالستیک و سایر سلاح های دوربرد را ممنوع کرد./مهر

برچسب‌ها:

نظر شما