شناسهٔ خبر: 67671584 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: حوزه | لینک خبر

بیانیه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی به مناسبت ماه محرم

حوزه/ شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی به مناسبت ماه محرم الحرام بیانیه ای صادر کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری حوزه از تبریز، شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی به مناسبت ماه محرم الحرام بیانیه ای صادر کرد.

متن بیانیه به شرح زیر است:

اَلسَّلامُ عَلَی الْحُسَیْنِ وَ عَلی عَلِیِّ بْنِ الْحُسَیْنِ وَ عَلی اَوْلادِ الْحُسَیْنِ و عَلی اَصْحابِ الْحُسَیْنِ

دهه اول ماه محرم، تاسوعا و عاشورای حسینی(ع)، یادآور بزرگترین حماسه ظلم ستیزی و آزادگی در تاریخ بشری است. حماسه سرخ عاشورا، حماسه انسان های پاک دل و راست قامتی است که عاشقانه به وصل الهی لبیک گفتند. آن اسوه های عشق و آزادگی که نام و یادشان و خاطره ایستادگی و مقاومتشان در تاریخ جاودانه گردید و سرلوحه زنده دلان و نیک سیرتان قرار گرفت.

عاشورا نمایش پرشکوه عشق است که با ایثار و از خودگذشتگی حضرت سیدالشهداء، حسین بن علی(علیه السلام) و یاران فداکارش در صحنه کربلا خلق شد. کربلا صحنه وقوع حماسه جاویدی است که وجدان انسان‌های آگاه، صلابت آسمانی‌اش را ستایش می کند و در برابر قداست و عظمت آن سر تعظیم فرود می آورد.

امروز فرهنگ عاشورایی چنان در عمق جانها و دلها اثر گذاشته که همه ساله در این روزها، اوج عشق و اخلاص نسبت به اسوه جهاد و شهادت حضرت امام حسین(علیه السلام) در جای جای دنیا به نمایش گذاشته می شود.

شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان آذربایجان شرقی فرا رسیدن تاسوعا و عاشورای حسینی، ایام شهادت سرور و سالار آزادگان جهان، امام حسین (علیه السلام) و علمدار با وفایش حضرت ابوالفضل العباس(علیه السلام) را که یادآور رشادت‌ها و مظلومیت‌های خاندان پاک رسالت است، به تمامی مسلمانان و عاشقان اهل بیت (علیهم السلام) تسلیت عرض می نماید.

نظر شما