شناسهٔ خبر: 67671478 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

کشف 100 درصدي جرايم سايبري در لرستان

صاحب‌خبر -
کشف 100 درصدي جرايم سايبري در لرستان
خبرگزاری آریا-  فرمانده انتظامی استان از کشف 100 درصدی جرایم سایبری در سه ماهه اول سال 1403 خبر داد.
سردار یحیی الهی در تشریح این خبر گفت: کارشناسان پلیس فتا در سه ماهه اول سال جاری با تلاش مستمر و اشراف اطلاعاتی بر فضای مجازی و با انجام اقدامات تخصصی و پلیسی موفق به متلاشی کردن سه باند رسید ساز جعلی و شناسایی و کشف 438 پرونده که عمدتا در حوزه مالی "پرونده های فیشینگ" فعالیت داشتند، شدند.

️وی با اشاره به اینکه 100 درصد از جرائم سایبری به وقوع پیوسته در سه ماهه اوال سال 1403 کشف شده است افزود: در حوزه کشف پرونده سال 1403 نسبت به 1402 افزایش  6 درصدی داشته ایم.

️سردار الهی در خصوص جرائم فیشینگ گفت: کلاهبرداران در فضای مجازی با سوء استفاده از اطمینان کاربران و با آگاهی از موضوعات مطرح در جامعه، با استفاده از ترفند ها و شگردهای مختلف از جمله ارسال لینک های آلوده از طریق پیامک به کاربران و با عناوین مختلفی از جمله سبد کالای معیشتی، سهام عدالت، ابلاغیه قضائی، برنده شدن در قرعه کشی و امثال آن، اقدام به فریب مردم و کلاهبرداری از آن ها می نمایند.

️فرمانده انتظامی استان لرستان به شهروندان توصیه کرد: در صورت مواجه شدن با لینک های ارسالی از شماره های شخصی به هیچ وجه بر روی آن ها کلیک نکنید و در صورت مواجه شدن با موارد مشکوک و مجرمانه مراتب را از طریق سامانه فوریت‌های سایبری به شماره 096380 و یا سایت پلیس فتا به آدرس اینترنتی www.fata.gov.ir گزارش نمایند.


نظر شما