شناسهٔ خبر: 67671434 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: گیمفا | لینک خبر

راهنمای سفر به شهر مشهد

صاحب‌خبر -

مشهد به عنوان قطب گردشگری مذهبی کشور یکی از گزینه‌های پرطرفدار در تمامی ایام سال به ویژه تعطیلات ماه‌های محرم و رمضان برای سفر است. خیابان‌های این شهر در همه فصل‌ها پر از مسافران داخلی و خارجی است و سالانه مسلمانان بسیاری برای زیارت حرم مطهر امام رضا (ع) راهی سفر به مشهد‌ می‌شوند. مشهد علاوه بر بارگاه ملکوتی امام هشتم شیعیان دارای جاذبه‌های گردشگری و تاریخی متعددی است که مسافران‌ می‌توانند با رزرو هتل در مشهد به بازدید از آن‌ها نیز بروند و سفری خاطره انگیز را برای خود رقم بزنند. اگر راهی سفر به مشهد هستید و‌ می‌خواهید اطلاعات کافی در مورد این شهر، جاذبه‌ها، هتل‌ها و هزینه‌های مسافرات به آن کسب کنید پیشنهاد‌ می‌کنیم تا پایان راهنمای سفر به شهر مشهد با ما همراه باشید.

آب وهوای مشهد

مشهد با توجه به موقعیت جغرافیایی که دارد دارای آب وهوای معتدل متمایل به سرد و خشک است. از این رو زمستان‌های بسیار سرد و مرطوب و تابستان‌های خیلی گرم و خشکی دارد. به طوری که میانگین دما در این شهر در تابستان به ۴۳ درجه و در زمستان به منفی ۲۰ درجه‌ می‌رسد. بنابراین‌ می‌توان گفت بهترین زمان برای سفر به مشهد اوایل پاییز و اواخر بهار است که این شهر خلوت بوده و آب وهوای معتدلی دارد. مشهد در تعطیلات تابستان، ایام عید نوروز و مناسبت‌های خاص مذهبی مانند شهادت و تولد امام رضا (ع)، تاسوعا و عاشورا، عید فطر و … شلوغ‌ترین روزهای خود را سپری‌ می‌کند و میزان تقاضا برای سفر به مشهد مقدس به اوج خود‌ می‌رسد که افزایش قیمت بلیط هواپیما، قطار، هتل و … را به دنبال دارد.

دیدنی های مشهد

جاذبه‌های دیدنی مشهد

مشهد در کنار حرم مطهر امام رضا (ع) دارای جاذبه‌های گردشگری و تاریخی متعددی است که مسافران‌ می‌توانند با رزرو هتل مشهد و بازدید از آن‌ها سفر زیارتی سیاحتی لذت بخشی را برای خود رقم بزنند. از جمله جاذبه‌های دیدنی مشهد‌ می‌توان به موارد زیر اشاره نمود.

جاذبه‌های تاریخی مشهد

شهر مشهد مقدس به دلیل قدمت و اهمیتی که در طول تاریخ ایران داشته دارای جاذبه‌های تاریخی متعددی است که از جمله آن‌ها‌ می‌توان به مسجد گوهرشاد، آرامگاه پیرپالان دوز، مسجد ۷۲ تن، مقبره نادرشاره در باغ نادری، آرامگاه فردوسی، حمام قلی بیک مشهد و… اشاره نمود.

مکان‌های تفریحی مشهد

پیشنهاد‌ می‌کنیم که در سفر به مشهد از مکان‌های تفریحی آن غافل نشوید و سفری لذت بخش را برای خود رقم بزنید. از بهترین مکان‌های تفریحی مشهد‌ می‌توان به شاندیز و طرقبه که از ییلاقات اطراف مشهد اشاره نمود که دارای آب وهوای عالی کوهستانی و طبیعت فوق العاده‌ای هستند. در این ییلاقات رستوران‌های لوکس و مجللی وجود دارد که لذیذترین شیشلیک‌ها و کباب‌ها را ارائه‌ می‌دهند.

همچنین‌ می‌توانند با رفتن به چالی دره در غرب مشهد تفریحاتی مانند قایق سواری، بانجی جامپینگ و تله سیژ را تجربه کنید. در اطراف مشهد ییلاقات، چشمه ها، آبشارها و دریاچه‌های مختلفی وجود دارد که بازدید از آن‌ها برای علاقمندان به طبیعت‌ می‌تواند بسیار لذت بخش باشد. از دیگر جاذبه‌های تفریحی مشهد نیز‌ می‌توان به پارک وکیل آباد، سرزمین موج‌های آبی، پارک ساحلی آفتاب، پارک آبی ایرانیان و موج‌های خروشان‌ می‌توان اشاره نمود.

مراکز خرید مشهد

بازار گردی یکی از لذت بخش‌ترین بخش‌های سفر به مشهد است. در این شهر مراکز خرید لوکس و مدرنی وجود دارد که‌ می‌توانند گزینه خوبی برای خرید، تفریح و گردش باشند. از جمله این مراکز خرید‌ می‌توان به الماس شرق، آرمان، پروما و بازار رضا اشاره نمود.

مکان های تفریحی مشهد برای جوانان و نوجوانان | سفر سلامت | پایگاه جامع گردشگری

خورد و خوراک در مشهد

تنوع غذاها در شهر مشهد خیلی زیاد است و این شهر غذاهای محلی لذیذ و خوشمزه ای مانند شله مشهدی، پلو مخلوط، آش لخشک، یتیمچه،آش ماست مشهدی و ماقوت دارد که‌ می‌توانید با مراجعه به بهترین رستوران‌های مشهد‌ آن‌ها را امتحان کنید. از معروف‌ترین رستوران‌های مشهد‌ می‌توان به رستوران پسران کریم، رستوران معین درباری، رستوران کلبه، رستوران رژه فودفکتوری، رستوران راستگو و … اشاره نمود.

هتل‌ها و اقامتگاه‌های مشهد

مشهد سالانه میلیون‌ها مسافر دارد و برای میزبانی از آن‌ها هتل‌های ستاره دار لوکس تا ارزان قیمت متعددی در این شهر احداث شده است. هر یک از این هتل‌ها دارای امکانات ویژه‌ای هستند و با توجه به موقعیت مکانی و تعداد ستاره‌ها هزینه‌های متفاوتی دارند. در این میان انواع هتل های نزدیک حرم دارای طرفداران بیشتری است. در خیابان‌های اطراف حرم هتل‌های پنج ستاره، چهار ستاره، سه و دوستاره و همچنین هتل آپارتمان‌ها و اقامتگاه‌های متعددی وجود دارد که مسافران با اقامت در آن‌ها‌ می‌توانند در کوتاه‌ترین زمان ممکن به حرم دسترسی داشته باشند.

از جمله انواع هتل ۵ ستاره مشهد که خیلی محبوب هستند‌ می‌توان به هتل پارس، هتل قصر طلایی مشهد، هتل بین اللملی قصر ، هتل سی نور، هتل هما، هتل پردیسان و … اشاره نمود. علاوه بر این هتل ها، هتل‌های ۴ ستاره و … نیز که در نقاط مختلف شهر مشهد وجود دارد از امکانات رفاهی مناسبی برخوداراند. از این رو مسافران با گزینه‌های متنوعی روبرو هستند که‌ می‌توانند متناسب با بودجه و سلیقه خود بهترین گزینه را برای اقامت خود انتخاب کنند.

بهترین هتل های مشهد

چگونه به مشهد سفر کنیم؟

برای سفر به مشهد روش‌های متفاوتی وجود دارد و مسافران‌ می‌توانند با توجه به مبدا سفر خود از هواپیما، قطار، اتوبوس و یا خودرو شخصی استفاده کنند. ارزان‌ترین روش سفر به مشهد سفر زمینی با استفاده از اتوبوس است. در مسیرهای منتهی به مشهد شرکت‌های مسافربری مختلفی مشغول به فعالیت هستند و مسافران‌ می‌توانند به رزرو بلیط اتوبوس معمولی و vip بپردازند.

یکی دیگر از روش‌های دسترسی به مشهد سفر با قطار است که از ایمن‌ترین و مقرون به صرفه‌ترین روش‌های مسافرت محسوب‌ می‌شود. سفر با قطار به مقصد مشهد اگرچه طولانی‌تر از اتوبوس و خودرو شخصی است، اما مسافران‌ می‌توانند در طول مسیر از امکانات موجود در قطار استفاده کنند و یا به رستوران قطار مراجعه نمایند وخستگی ناشی از سفر را کمتر احساس کنند. اما سفر با هواپیما به مشهد سریع‌ترین و راحت‌ترین روش مسافرت محسوب‌ می‌شود، اما به دلیل گران بودن بلیط هواپیما تمامی افراد نمی‌توانند از این روش استفاده کنند.

سفر با اتوبوس

حمل و نقل عمومی در مشهد

یکی دیگر از مسائلی که در راهنمای سفر به مشهد باید به آن بپردازیم حمل و نقل عمومی در شهر مشهد و هزینه‌های مربوط به آن است. سامانه حمل و نقلی مشهد بسیار گسترده است و مسافران‌ می‌توانند برای جابه جایی در این شهر و بازدید از امکان مختلف آن از انواع اتوبوس تندرو، اتوبوس درون شهری، BRT، مترو، تاکسی‌های دورن شهری و بین شهری، مینی بوس‌ها و خودروهای شخصی استفاده کنند. در نقاط مختلف شهر مشهد ایستگاه‌های مترو و BRT متعددی وجود دارد که مسافران به راحتی با رساندن خود به ایستگاه‌ها‌ می‌توانند با کمترین هزینه و در کوتاه‌ترین زمان خود را به مقصد مورد نظر برسانند.

سفر به مشهد با اسنپ تریپ

در این مطلب به معرفی شهر مشهد،جاذبه‌های دیدنی، هتل‌ها، رستوران‌ها و روش‌های سفر به مشهد پرداختیم. مسافران با توجه به این مطالب‌ می‌توانند برنامه ریزی مناسب‌تری برای سفر خود داشته باشند و با انتخاب بهترین گزینه‌ها هزینه‌های سفرشان را مدیریت کنند. برای رزرو هتل در مشهد و خرید بلیط هواپیما، قطار و … روش‌های مختلفی وجود دارد که یکی از راحت‌ترین آن‌ها مراجعه آنلاین به سایت اسنپ تریپ به عنوان مرجع معتبر رزرو بلیط سفر در ایران است. با اسنپ تریپ‌ می‌توانند ارزان‌ترین بلیط‌ها را در کوتاه‌ترین زمان ممکن رزرو کنید.

امیر پورحسینی Viboro جان قمارباز

نظر شما