شناسهٔ خبر: 67671198 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان:

تمسک به قرآن و عترت تنها راه نجات انسان است

این کارشناس مذهبی گفت: پیروی از قرآن و عترت خواسته خداوند و امری واجب است راه بهشت با تبعیت از این دو همواره می شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام والمسلمین انصاریان در حسینیه هدایت به ایراد سخنرانی پرداخت و اظهار داشت: سخن در این بود که وجود مقدس حضرت حق برای برپا شدن یک زندگی صد در صد سالم در دنیا و خوشبختی و سعادت ابدی در آخرت همراه با رحمت، مغفرت و رضایت دو دستگیره برای ما قرار داده است.

وی افزود: در بخشی از آیات قرآن این جمله را می‌خوانیم که می‌فرماید ما قرار دادیم و کسی دیگر برای دنیا و آخرت شما تصمیم نگرفته است و معیار من پروردگار نیز کاملاً پاک است. یکی از آن دو دستگیره‌ها قرآن است که پروردگار در قرآن می‌فرماید او کتابی مطهر است و مقامی دارد که از تصور آدمی خارج است، دیگری عترت است که همانند قرآن در همه شئون پاک ذاتی است و حریمی است که آلودگی قدرت راه یافتن به آن را ندارد.

انصاریان با بیان اینکه اهل بیت (ع) در اوج پاکی هستند عنوان کرد: انسان به هر سو و فرهنگی روی آورد آلوده می‌شود و براساس آیات قرآن نجس می‌شود مراد از نجس آن نجسی نیست که با آب پاک می‌شود بلکه آلودگی فکری، اندیشه‌ای و … است که با هیچ آبی پاک نمی‌شود. فخر رازی درباره امام علی (ع) می‌گوید هر که امام علی (ع) را برای دینداری و دنیای خویش انتخاب کند به محکم‌ترین دستگیره خدا چنگ انداخته است؛ قرآن و عترت بزرگترین محبت خداوند به انسان است.

این کارشناس مذهبی با بیان اینکه پیروی از قرآن و عترت خواسته خداوند و امری واجب است اظهار داشت: در کتاب کافی آمده امام صادق (ع) می‌فرماید پیامبر فرمودند اولین کسی که در روز قیامت وارد و با پروردگار حرف بزند من هستم و اولین سخنم این است که با یک دست قرآن و با دست دیگر اهل بیت را می‌گیرم و میگویم بپرسید که امت اسلامی بعد از من با این دو یادگار من چه کردند و تنها جمعی که جواب قانع کننده دارند شیعیان هستند.

وی افزود: عالمانی که برای شیعیان دل می‌سوزانند و دنیا و آخرت آنها را می‌خواهند محور رجوع شیعیان در دوران غیبت هستند.

انصاریان درباره قرآن کریم گفت: مسأله ای که قرآن کریم به آن تاکید می‌کند مسأله توبه است. توبه به معنای رجوع است. قرآن با محبت به گناهکار می‌گوید از راهی که رفته ای برگرد در این راه تنها یک آغوش و آن هم آغوش شیطان برای تو باز است و وقتی به این مرحله برسی در آتش دوزخ فرو خواهی رفت. شیاطین انسان‌ها را به راه دوزخ دعوت می‌کنند و قرآن کریم آدمی را به بهشت و مغفرت دعوت می‌کند. انسان نباید از رحمت خداوند دلسرد شود دلسرد شدن از رحمت الهی برای اهل کفر است.

این کارشناس مذهبی گفت: روایت است که مردم نسبت به هم بد رفتاری نکنند چرا که خداوند چنین رفتاری با بندگان ندارد. اسلام دین محبت است. توصیه شده گناه افراد را بپوشانیم نه اینکه گناه را برای افراد بسازیم و به دیگران بگوییم؛ کاری که متأسفانه امروز مرسوم شده است. کسانی که چنین هستند در زندگی خود به قرآن و عترت اقتدا نکردند و نمی‌توانند و در قیامت جواب خدا را بدهند. خداوند اهل گناه پوشی است.

نظر شما