شناسهٔ خبر: 67670505 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: عصر ایران | لینک خبر

ویزای تایلند برای شهروندان ۹۳ کشور آسان‌ شد

وزارت کشور تایلند اعلام کرد از ۱۵ جولای ۲۰۲۴ (۲۵ تیرماه ۱۴۰۳) به افراد ۹۳ کشور، «بدون ویزا» اجازه ورود می‌دهد. این فهرست قبلا شامل ۵۷ کشور بود، که اکنون تعداد آنها افزایش یافته است. شهروندان این کشورها همچنین اجازه اقامت بدون ویزا تا ۶۰ روز را در این کشور دارند.

صاحب‌خبر -
تایلند برای رونق گردشگری، قوانین ویزا را برای شهروندان ۹۳ کشور آسان‌تر کرد و مدت زمان اقامت بدون ویزا را برای آنها افزایش داد.
 
به گزارش ایسنا،  وزارت کشور تایلند اعلام کرد از ۱۵ جولای ۲۰۲۴ (۲۵ تیرماه ۱۴۰۳) به افراد ۹۳ کشور، «بدون ویزا» اجازه ورود می‌دهد. این فهرست قبلا شامل ۵۷ کشور بود، که اکنون تعداد آنها افزایش یافته است. شهروندان این کشورها همچنین اجازه اقامت بدون ویزا تا ۶۰ روز را در این کشور دارند.
 
بلومبرگ در این‌باره نوشت، تریسوری تایساراناکول، سخنگوی این وزارتخانه در بیانیه‌ای اعلام کرد: از افراد کشورهای واجد شرایط به‌عنوان گردشگر یا برای اهداف تجاری کوتاه‌مدت استقبال می‌شود.
 
لبانی، آندورا، استرالیا، اتریش، بحرین، بلژیک، بوتان، برزیل، برونئی، بلغارستان، کامبوج، کانادا، چین، کلمبیا، کرواسی، کوبا، قبرس، جمهوری چک، دانمارک، دومینیکا، جمهوری دومینیکن، اکوادور، استونی، فیجی، فنلاند، فرانسه، گرجستان، آلمان، یونان، گواتمالا، هنگ کنگ، مجارستان، ایسلند، هندوستان، اندونزی، ایرلند، اسرائیل، ایتالیا، جامائیکا، ژاپن، اردن، قزاقستان، کوزوو، کویت، لائوس، لتونی، لیختن اشتاین، لیتوانی، لوکزامبورگ، ماکائو، مالزی، مالدیو، مالت، موریس، مکزیک، موناکو، مغولستان، مراکش، هلند، نیوزلند، نروژ، عمان، پاناما، پاپوآ، گینه نو، پرو، فیلیپین، لهستان، پرتغال، قطر، رومانی، روسیه، سن مارینو، عربستان سعودی، سنگاپور، اسلواکی، اسلوونی، آفریقای جنوبی، کره جنوبی، اسپانیا، سریلانکا، سوئد، سوئیس، تایوان، تونگا، ترینیداد و توباگو، بوقلمون، اوکراین، امارات متحده عربی، انگلستان، ایالات متحده امریکا، اروگوئه، ازبکستان و ویتنام از جمله کشورهایی هستند که ویزای تایلند برای آنها لغو شده است.
 
وزارت گردشگری این کشور همچنین اعلام کرد از ابتدای سال جاری میلادی تا هفتم ماه جولای شمار مسافران ورودی‌ به این کشور نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته ۳۵ درصد افزایش یافته و به ۱۸.۲ میلیون رسیده است که درآمدی معادل ۸۵۸ میلیارد بات (۳۱.۸ میلیارد دلار سنگاپور) داشته است. تاکنون چین، مالزی و هند بزرگترین منابع گردشگری تایلند در سال ۲۰۲۴ بوده‌اند.
 
تریسوری، سخنگوی وزارت کشور تایلند با اشاره به قوانین ویزا برای افرادی که برای مهارت‌افزایی قصد سفر به این کشور را دارند، اظهار کرد: از ۱۵ جولای، قوانین ویزای مقصد تایلند برای بازدیدکنندگانی که به دنبال یادگیری مهارت‌هایی مانند آشپزی و هنرهای رزمی هستند، آسان می‌شود. قوانین جدید ویزا به دارندگانی که برای کسب چنین مهارت‌هایی به تایلند سفر می‌کنند اجازه می‌دهد تا حداکثر ۱۸۰ روز در این کشور اقامت داشته باشند. این ویزا به مدت ۵ سال اعتبار دارند.
 
بر اساس این بیانیه، قوانین جدید ویزای تایلند به دانشجویان گردشگری که مدرک کارشناسی یا بالاتر در تایلند دریافت می‌کنند اجازه می‌دهد تا یک سال پس از فارغ‌التحصیلی برای جست‌وجوی شغل، مسافرت یا انجام فعالیت‌های دیگر در این کشور بمانند.

نظر شما