شناسهٔ خبر: 67670393 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

آیین‌های سنتی تاسوعا و عاشورای حسینی را آنلاین مشاهده کنید

همزمان با تاسوعا و عاشورای حسینی که مصادف با اوج اجرای آیین‌هایی سنتی عزاداری در سراسر کشور است، از طریق فضای مجازی می‌توانید در این حس و حال شریک شوید.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم؛ یکی از مهمترین ویژگی‌های فرهنگ عاشورا، ظرفیت بالای آن برای شکل دادن به آیین‌های جمعی و عزاداری‌های گروهی است و به همین دلیل هم مسلمانان در کشورهای مختلف، آیین‌هایی منحصر به فرد را به نام خود ثبت کرده‌اند. در استان‌های مختلف کشورمان نیز تنوع قومیت‌ها و فرهنگ‌های مختلف بومی، به شکل‌گرفتن آیین‌های متنوع و تماشایی منجر شده است که ریشه در یک ارادت ملی به فرهنگ عاشورا دارد.

شاید زمانی دسترسی و اطلاع از این آیین‌ها منوط به سفرهای متعدد به اقصی‌نقاط ایران بود اما امروز آرشیوی غنی از ویدئوهای مرتبط با این آیین‌های سنتی، در فضای مجازی در دسترس علاقه‌مندان است.
 
سایت آپارات، بخش عمده‌ای از محتواهای تصویری تولیدشده با موضوع آیین‌های سنتی و بومی مرتبط با عزاداری عاشورا را در خود جای داده است.

همزمان با ایام تاسوعا و عاشورای حسینی، علاوه‌بر امکان دسترسی به این آرشیو غنی، کاربران این سایت امکان بهره‌مندی از ظرفیت پوشش آنلاین این آیین‌ها را هم دارند. بسیاری از هیأت‌ها و تکایای محلی در اقصی نقاط  کشور، اقدام به پخش زنده مراسم خود در این سایت می‌‌کنند و علاقه‌مندان به همراهی و حتی پژوهش درباره این آیین‌ها می‌توانند به‌صورت زنده در جریان برگزاری همزمان این آیین‌ها در نقاط مختلف کشور قرار بگیرند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما