شناسهٔ خبر: 67670260 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مدیرکل امور مالیاتی کردستان:

امکان انتخاب محل هزینه‌کرد مالیات برای مؤدیان فراهم شد

سنندج_مدیرکل امور مالیاتی استان کردستان گفت: امکان انتخاب محل هزینه‌کرد مالیات برای مؤدیان فراهم شد.

صاحب‌خبر -

مصطفی فعله‌گری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اعلام کرد: با مصوبه هیأت وزیران و تصویب آئین‌نامه مربوط، از سال جاری امکان انتخاب محل خرج کرد مالیات‌های پرداختی توسط پرداخت‌کنندگان مالیات فراهم شده است.

وی ادامه داد: یکی از مهم‌ترین مواردی را که می‌تواند به جامعه‌پذیر کردن امر مالیات ستانی در کشور و تمکین مؤدیان در پرداخت مالیات منجر شود، ایجاد شفافیت و آگاهی مؤدیان نسبت به محل مصرف مالیات پرداختی ایشان و سهیم دانستن آنها در فرایند آبادانی و پیشرفت کشور عنوان کرد.

وی افزود: بدین ترتیب مردم از مالیات پرداختی خود احساس رضایت خاطر کرده و خود را شریک اجتماعی دولت در امر توسعه می‌دانند.

مدیرکل امور مالیاتی کردستان با اشاره به تصویب و ابلاغ پروژه مهم ایجاد امکان برای مردم نسبت به تعیین محل هزینه کرد مالیات‌های پرداختی آنان در قالب «آئین‌نامه هشت ماده‌ای اجرای نشان‌دار کردن مالیات‌ها» افزود: بر اساس این آئین‌نامه، مؤدیان می‌توانند در زمان پرداخت مالیات خود در جریان ارائه فرم تبصره ماده (۱۰۰) قانون مالیات‌های مستقیم، محل خرج کرد مالیات‌های پرداختی خود را تعیین نمایند.

وی تصریح کرد: تأمین منابع مالی پروژه‌هایی که حداکثر منافع عمومی را فراهم خواهند آورد از محل مالیات‌های پرداختی مؤدیان و با اختیار و انتخاب ایشان صورت می‌گیرد و پروژه‌ها نیز شامل پروژه‌های هستند که حداکثر منافع عمومی را در سطح ملی و استانی به دنبال دارند و می‌توانند در حوزه‌های گوناگون همچون سلامت، آموزش، راه و ترابری اجرا و تکمیل شدند.

مؤدیان در زمان ارائه فرم تبصره ماده (۱۰۰)، فهرست پروژه‌های استانی و ملی با حداکثر منافع عمومی را مشاهده کرده و می‌توانند از میان آنها پروژه مورد نظر برای تخصیص مالیات پرداختی خود را انتخاب کنند.

بر این اساس سازمان امور مالیاتی کشور نیز مکلف است امکان اعلام عمومی نام اشخاص پرداخت کننده مالیات را فراهم آورد.

نظر شما