شناسهٔ خبر: 67670097 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد نیوز | لینک خبر

گزارش «اقتصادنیوز» از بازار طلا و ارز

ترور ترامپ قربانی گرفت؛ همستر نوسان داد/ خیز قیمت یورو برای کانال جدید/ سیگنال سلیمانیه به قیمت دلار

اقتصادنیوز: معامله‌گران معتقدند احتمال تغییر روند بازار طلا و ارز پس از تعطیلات میان هفته وجود دارد و قیمت‌ها می‌توانند مسیر صعودی را ادامه دهند.

صاحب‌خبر -
 عکس: اقتصادنیوز/ دانیال شایگان

به گزارش اقتصادنیوز، معاملات بازار طلا و ارز در حالی امروز سپری شد که قیمت دلار هم با بازگشت از مسیر کاهشی،‌ همسو با طلا و سکه افزایش قیمت را تجربه کرد و در کانال 57 هزار تومان بالا رفت؛‌ روندی که برخی از معامله گران پیش از این درباره آن سخن گفته و معتقد بودند دلار پیش از تاسوعا و عاشورا برای تداوم روند پیشین خود، افزایش قیمت خواهد داد.

اسکناس آمریکایی امروز در جریان معاملات بازار با نرخ 57 هزار و 450 تومان آغاز کرد و سپس با روند صعودی که در پیش گرفت تا 58 هزار و 800 هزار تومان تا 58 هزار و 900 تومان هم بالا رفت اما حمایت شد و در نهایت با قیمت 57 هزار و 670 تومان به کار خود پایان داد.

همچنین درهم امارات که از کانال 16 هزار تومان رخت بسته است؛ در جریان معاملات امروز با 15 هزار و 830 تومان بازگشایی کرد و در نیمه دوم معاملات با تبعیت از دلار، در 15 هزار و 940 تومان به کار خود پایان داد.

ترور ترامپ همستر را قربانی کرد

امروز اما چند خبر در میان معامله گران بازار ارز مورد توجه قرار گرفت که به عقیده این گروه پس از تعطیلات میانه هفته می تواند بر روند قیمت ها اثرگذار باشد. اول، ترور دونالد ترامپ، نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا بود. خبری که بازارهای جهانی را در شوک فرو برد و نوسانات آن میم کوین همستر کامبت را هم تحت تاثیر قرار داد و سقوط قابل توجهی را تجربه کرد و سپس به روند عادی خود بازگشت؛‌ معامله گران در بازار می گفتند «تیر به جای ترامپ به همستر خورد.»

بیت‌کوین به عنوان ارز دیجیتال پرطرفدارتر و که بیشترین سرمایه در بازار رمزارزها را دارد هم روز یکشنبه با افزایش ۳.۵۶ درصدی،‌ به قیمت ۶۰ هزار و ۳۰۴ دلار (۵۵ هزار و ۲۵۸ یورو) رسید. همچنین، اتریوم نیز در طول ۲۴ ساعت گذشته رشد ۲ درصدی داشت و به قیمت ۳ هزار و ۲۰۱ دلار رسید. تحلیلگران معتقدند افزایش قیمت ارزهای دیجیتال در پی افزایش شانس پیروزی دونالد ترامپ پس از حادثه ترور روز شنبه بود.

سیگنال تازه به بازار ارز

عامل دیگری که امروز در جریان معاملات بازار در کانون توجه قرار گرفت؛‌ افزایش میزان تقاضا در بازار سلیمانیه با نزدیک شدن به ایام اربعین حسینی بود. معامله گران معتقدند در پی این اتفاق احتمال افزایش قیمت دلار در جریان معاملات بازار ارز قوت خواهد گرفت.

سخنان علی طیب نیا درباره حذف ارزهای زیر قیمت واقعی بازار، دیگر خبر مهمی بود که امروز در میان معامله گران دست به دست شد. به عقیده معامله گران دلیل اهمیت این خبر، نزدیک شدن فاصله نرخ دلار مبادله با بازار غیررسمی در روزهای اخیر است که به کمتر از 33 درصد رسید.

همچنین معامله گران معتقدند روند نزولی قیمت ها در طی روزهای گذشته از تزریق درهم و همچنین حضور مسعود پزشکیان در راس قوه مجریه نشات گرفته است.

طلا و سکه همچنان در مسیر افزایش

بازار طلا و سکه هم امروز مسیری همسو با دلار را در پیش گرفت و همچنان متاثر از روند صعودی قیمت اونس طلا، شاهد افزایش قیمت ها بود. امروز قیمت سکه امامی در جریان معاملات بازار به 40 میلیون و 450 هزار تومان رسید که نسبت به روز گذشته رشد حدود 350 هزار تومانی داشته است. از جمله نکات جالب توجه در بازار سکه،‌ ثبات قیمت سکه گرمی بر نرخ شش میلیون و 900 هزار تومان بود.

قیمت طلای آبشده هم امروز در جریان معاملات بازار مسیر صعودی را ادامه داد و حدود 14 میلیون و 705 هزار تومان خرید و فروش شد. همچنین هر گرم طلای 18 عیار در بازار سه میلیون و 394 هزار و 700 تومان قیمت گذاشته شد که نسبت به روز گذشته حدود 12 هزار تومان رشد داشته است.

آخرین قیمت دلار در بازار رسمی

بازار رسمی اما در آخرین روز کاری هفته مسیری مشابه با بازار غیررسمی را در پیش گرفت و قیمت دلار مبادله ای بالا رفت. براساس اعلام مرکز مبادله ایران هر دلار امروز 46696 تومان قیمت گذاری شد و حواله دلار هم 43601 تومان خرید و فروش شد. همچنین یورو مبادله ای که در کانال 50 هزار تومان در حال نوسان است،‌ امروز 50953 تومان قیمت خورد و ارزش حواله یورو هم به 47575 تومان رسید. درهم امارات هم در مرکز مبادله 12715 تومان ارزش گذاری شد و 11872 تومان قیمت خورد.

نظر شما