شناسهٔ خبر: 67670017 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: رویدادایران | لینک خبر

در سه ماه ابتدای امسال چند نفر به سینما رفتند؟ در سه ماه ابتدای امسال چند نفر به سینما رفتند؟

پیام دارابی با اشاره به عملکرد ۳ ماهه این سامانه و میزان فروش سینما در بهار ۱۴۰۳ گفت: اگر مبنای عملکرد سینما را تعداد فروش بلیت به افرادی که به سینما آمده‌اند و از آن استقبال کرده‌اند در نظر بگیریم، خوشبختانه در حوزه فروش بلیت سینما در سه ماه اول امسال نسبت به سال گذشته، ۵۰ درصد رشد فروش داشتیم، در

صاحب‌خبر -

پیام دارابی با اشاره به عملکرد ۳ ماهه این سامانه و میزان فروش سینما در بهار ۱۴۰۳ گفت: اگر مبنای عملکرد سینما را تعداد فروش بلیت به افرادی که به سینما آمده‌اند و از آن استقبال کرده‌اند در نظر بگیریم، خوشبختانه در حوزه فروش بلیت سینما در سه ماه اول امسال نسبت به سال گذشته، ۵۰ درصد رشد فروش داشتیم، در حوزه تئاتر کمدی رشد ۱۲ درصدی و در حوزه تئاتر غیرکمدی رشد ۲۰۰ درصدی داشتیم.

به گزارش خبرآنلاین، مدیر سامانه فروش بلیت آنلاین «سینماتیکت» ادامه داد: سال گذشته در مجموع ۲۷ میلیون نفر به سینما رفتند، اما امسال تنها در ۳ ماه ابتدایی سال ۱۱ میلیون نفر به سینما رفتند که نشان دهنده این است که ۱۴۰۳ سال خوبی برای سینما است.

مدیر سامانه فروش بلیت «سینماتیکت» با اشاره به اهداف این مجموعه برای سال جاری گفت: مهمترین هدف سال ۱۴۰۳ ابتدا حفظ و سپس ارتقا سهم بازار سینماتیکت است. در سال ۱۴۰۲ به لطف خدا و همت همکاران، به طور متوسط حدود ۹۰ درصد از فروش آنلاین فیلم‌ها را در «سینماتیکت» رقم زدیم. در سال جاری باید آن دسته از مخاطب‌هایی که عادت به خرید بلیت به صورت آنلاین ندارند و مخاطب بازار آفلاین سینما هستند را جذب کنیم.

این مدیر سامانه فروش بلیت آنلاین با اشاره به دلایل محبوبیت «سینماتیکت» در میان مردم توضیح داد: سامانه «سینماتیکت» در ۱۲ سال گذشته مشغول ارائه خدمات به مردم بوده است و قدمت این برند، یکی از دلایل شناخته شده بودن آن است.

او ادامه داد: تنوع بلیت فروشی از لحاظ تعداد تئاتر‌های کمدی و غیرکمدی، سینما و کنسرت‌ها یکی از دلایل محبوبیت این سامانه است. همچنین در سامانه «سینماتیکت» به صورت کاملا عادلانه و بی‌طرف نظرات مخاطبان روی سایت قرار می‌گیرد، علاوه بر نظرات کاربران، نقد‌های تخصصی که در این سایت و اپلیکیشن قرار می‌گیرد نیز در تصمیم‌گیری کاربران برای انتخاب فیلم یا تئاتر مورد نظرشان بسیار تاثیرگذار است. نکته مهم دیگر هم قابلیت استرداد بلیت تا نیم ساعت قبل از شروع سانس، پکیج کامل سینماها، تئاتر‌ها و سرای محله‌ها در موضوعات مختلف و تیم پشتیبانی بسیار خوب ما که تا ساعت ۱۲ شب پاسخگوی مخاطبان هستند ازجمله دیگر دلایل محبوبیت این برند است.

مدیر سامانه فروش بلیت آنلاین «سینماتیکت» با اشاره به پیش‍‌بینی خود برای سینما در سال ۱۴۰۳ و تولیدات جدید سینما که در این سال اکران خواهند شد، عنوان کرد: امسال تاکید سازمان سینمایی بر این بود که تمرکز فیلمسازان به فیلم‌های کمدی نباشد. اما با این حال به نظر می‌رسد که چند فیلم کمدی خوب پس از پایان محرم و صفر و در ادامه سال در پیش داریم که در کنار «تگزاس۳» که در حال حاضر خوب می‌فروشد، سهم بازار بالایی داشته باشند. من چشم انداز خوبی به سال ۱۴۰۳ دارم و به‌نظرم سینما سال موفقی را تجربه خواهد کرد.

او افزود: سال گذشته زمزمه‌هایی بود که اکثر فیلمسازان به سمت فیلم‌های کمدی رفته‌اند. باید به این نکته توجه داشت که صنعت سینما با مخاطب زنده است و در چند سال گذشته هم این موضوع به اثبات رسیده که از فیلم‌های کمدی استقبال زیادی می‌شود. با این وجود در همین سه ماه ابتدایی سال حضور دو فیلم «بی‌بدن» و «مست عشق» نشان داد که اگر فیلم‌های خوب تولید شوند، قطعا جذب مخاطب چشمگیری خواهند داشت.

دارابی با اشاره به فیلم و تئاتر‌های مناسبتی ماه محرم عنوان کرد: معمولا هر سال در ماه محرم فیلم‌های مناسبتی داریم و امسال هم فیلم «شورعاشقی» متناسب با ایام محرم در حال اکران است. بعضا نمایش‌های محرمی نیز روی صحنه می‌آیند که بلیت فروشی آن‌ها به‌زودی آغاز خواهد شد.

 

منبع: etemadonline-667262

نظر شما