شناسهٔ خبر: 67669333 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: خبر ورزشی | لینک خبر

استقلال تا امروز مدیر نداشت؛ نکونام منتظر نماند!/ هیچ انتظاری از سمیعی ندارم، او به زودی می‌رود/ ما این بازیکنان را از تلویزیون می‌بینیم اما...

ستار همدانی پیشکسوت استقلال گفت: سرپرستی و مدیریت تیم کار بسیار حساسی است و نباید تصور کرد که فقط در بلیت گرفتن و به سفر بردن تیم خلاصه می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرورزشی، استقلال شرایط خاصی را در فصل نقل و انتقالات سپری می‌کند و ستار همدانی تاکید دارد برخی از مدیران قبلی این باشگاه طی یک دهه گذشته عملاً کاری برای استقلال انجام نداده‌اند. پیرامون وضعیت استقلال و البته حضور همدانی در کمپین انتخاباتی دکتر مسعود پزشکیان با این ملی‌پوش اسبق همکلام شدیم.

هواداران استقلال نگران وضعیت این تیم در عرصه نقل و انتقالات هستند و بعضی از آنها معتقدند باشگاه مانند برخی از فصول گذشته، در فصل تابستان منفعلانه عمل می‌کند. نظر شما در این رابطه چیست؟

به نظرم استقلال تا امروز مدیر نداشته است! امیدوارم با آمدن هلدینگ خلیج فارس شرایط به گونه جلو برود که ساختار درستی برای باشگاه ایجاد شود و مسائل فنی و اداری به درستی سازماندهی شود. اتفاقات ارزشمندی که باید حتماً در استقلال رخ بدهد اما متاسفانه در سالیان گذشته شاهد وقوع آنها نبوده‌ایم. مدیران استقلال طی ۱۰ سال گذشته حتی دو تا آجر هم برای این باشگاه روی هم نگذاشتند و حاصل چنین اتفاقی، همین وضعیتی است که می‌بینید. واقعا هوادار حق دارد نگران شرایط تیمش باشد و البته باید حواسمان باشد ساختن چنین مجموعه‌ای با این حجم از مشکل کار یک روز و دو روز نیست. مربیان می‌گویند هرکس خوب یارگیری کند و مهلت نقل و انتقالات تابستانی را از دست ندهد، ۱۲ امتیاز از بقیه تیم‌ها جلوتر است. واقعا چرا افرادی که نسبت به کار اشراف دقیقی داشته و قدرت مدیریت بالایی دارند، در استقلال به کار گرفته نشدند؟ چرا بیشتر اوقات از افرادی استفاده شد که فقط دنبال خودنمایی بودند؟ من آقای شهریاری را سال‌هاست می‌شناسم و ایشان را یک استقلالی می‌دانم. شخصی که مدیر خوبی است و از چنین فردی انتظار داریم برای استقلال اقدامات درست و به موقعی صورت بدهد. باید به هواداران پیرامون کارهایی که انجام می‌شود، گزارش دقیق داد. باید کاری کرد که این حجم انرژی منفی به طرفداران تزریق نشود و با اقدامات دلگرم کننده آنها را خوشحال کرد.

تمرینات استقلال آغاز شده ولی تیم هنوز سرپرست خود را نمی‌شناسد

خب همه این موارد به هم ربط دارد. سرپرستی و مدیریت تیم کار بسیار حساسی است و نباید تصور کرد که فقط در بلیت گرفتن و به سفر بردن تیم خلاصه می‌شود. باید هرچه سریع‌تر و قبل از اینکه به مجموعه آسیب جدی وارد شود، همه این موارد مرتفع بشوند. فقط این مسائل نیست بلکه امور فنی هم بسیار مهم است. الان صحبت بر سر این شده که  بازیکن بوسنیایی بدون اطلاع جواد نکونام جذب شده‌اند! چطور ممکن است بدون اجازه سرمربی استقلال برای این تیم بازیکن بخرند؟ من که تا به حال ندیدم و مطمئن هستم هوادار آگاه استقلال هم چنین فضایی را نمی‌پذیرد.

به نظرتان راهکار چیست؟

راهکار این است که جواد نکونام خودش به نوعی مثل فرگوسن و آرسن ونگر مدیریت تیم را بر عهده بگیرد چون چاره دیگری ندارد و برای موفقیت استقلال باید دست به انجام چنین کاری بزند. من اصلاً انتظاری از آقای سمیعی ندارم. ایشان مدتی است که به فوتبال آمده و چندی دیگر هم می‌رود اما فوتبال برای فوتبالی‌ها می‌ماند. جواد نکونام خودش به طور جدی‌تری وارد عرصه شود و منتظر مدیرعامل استقلال نماند.

در رابطه با تیم استقلال نیز بحث‌های زیادی مطرح است از اینکه نکونام باید دستیاران خود را تغییر بدهد و نیمکت را تقویت کند تا بازیکنانی مانند رافائل سیلوا که هنوز مشخص نیست فصل آینده هم در این تیم حضور خواهد داشت یا خیر

 هر دو موردی که شما گفتید در حوزه اختیارات سرمربی است. ما بازیکنان را صرفاً از طریق تلویزیون می‌بینیم اما جواد نکونام با آنها زندگی می‌کند و به وضعیتشان اشراف بسیار بیشتری دارد. پیرامون کادر فنی هم خود سرمربی می‌داند با چه کسانی راحت‌تر است و چه افرادی می‌توانند به او کمک کنند. البته در اینکه ما از فوتبال دنیا عقب هستیم هیچ شکی وجود ندارد. شما یورو را ببینید و سطح مسابقات را با جام ملت‌های آسیا مقایسه کنید تا تفاوت دستتان بیاید. البته با همه این صحبت‌ها، اگرشخصی می‌تواند به تیم بیشتر و بهتر کمک کند، باید از حضور او استقبال کرد.

استقلال در حال حاضر مدیر ندارد؛ نکونام منتظر نماند!/ هیچ انتظاری از سمیعی ندارم، او به زودی می رود/ ما این بازیکنان را از تلویزیون می بینیم اما...

شما از جمله ورزشی‌هایی بودید که برای حمایت از مسعود پزشکیان سخنرانی کردید. حالا ایران صاحب رئیس جمهوری شده که خیلی به فوتبال علاقه دارد و خودش به نوعی فوتبالیست است. به نظرتان حضور پزشکیان می‌تواند به رشد فوتبال ایران کمک کند؟

فوتبال یکی از مولفه‌های اجتماعی محسوب می‌شود و قطعاً جزو اهرم‌هایی است که می‌تواند باعث شادی و نشاط در جامعه شود ولی فراموش نکنیم که برای پیشرفت ایران باید مشکلات اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و زیرساختی ما مرتفع گردد. آقای پزشکیان را از سالیان قبل می‌شناسم و به وضوح ایمان دارم که سمت‌های مختلف باعث تغییر ایشان نشده است. او سالیان متمادی نماینده مجلس بود، نایب رئیس مجلس و وزیر بوده است. در پست‌های مختلف حضور داشته اما عوض نشده است. این خصلت بسیار ارزشمندی است که رئیس جمهور منتخب در کنار قدرت مدیریت، از آن برخوردار است.

شما  در حمایت از مسعود پزشکیان سخنرانی هم کردید. می‌خواهیم با صراحت بپرسیم آیا قبل از سخنرانی هیچ وعده‌ای هم به شما داده شد؟

وعده؟ هیچ وعده‌ای داده نشد. من مثل بقیه افراد جامعه نسبت به سرنوشت کشورم، نسبت به اوضاع مردم، وضعیت مملکت و پیشرفت آن فوق العاده حساس هستم و ضمن احترام به همه کاندیداها، با توجه به شناخت قبلی که از آقای دکتر پزشکیان داشتم و برنامه‌هایی که از ایشان برای حل مشکلات مملکت دیدم، ترجیح دادم از او حمایت کنم به همین خاطر در اجتماع این بزرگوار حاضر شدم. با صراحت می‌گویم دکتر پزشکیان به من نه پول داد و نه هیچ وعده دیگری. من برای اینکه احساس می‌کنم ایشان می‌تواند مشکلات مملکت را کاهش دهد، به او رای دادم و امیدوارم با وحدت در کل جامعه، چنین اتفاقی رخ بدهد. البته یادمان نرود این مشکلات قرار نیست ظرف یک هفته، یک ماه یا یک سال حل شود بلکه همه باید کنار هم باشیم تا مملکت به صورت مستمر پیشرفت کند.

نظر شما