شناسهٔ خبر: 67669206 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد آنلاین | لینک خبر

برچسب‌ها بیشتر بخوانید نظر شما آخرین اخبار وبگردی

مبلغ وام ازدواج ۱۴۰۳ و شرایط دریافت آن

شاید وام ازدواج را بتوان یکی از انگیزه‌های شروع یک زندگی مشترک توسط برخی جوانان دانست. هرچند می‌دانیم دریافت این وام خیلی ساده نیست و بانک‌ها تمایلی به پرداخت آن ندارند. حرف‌شان هم این است که تسهیلات تکلیفی در این شرایط اقتصادی، فشار مضاعفی را به آنها تحمیل می‌کند. با این حال،‌ شاید این مبلغ برای برخی از زوج‌های جوان تامین‌کننده بخشی از نیازهای آنها باشد؛ برای مثال تامین مبلغ رهن یک آپارتمان در پایتخت.

صاحب‌خبر -

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با رقمی که بودجه سال جاری برای وام ازدواج در نظر گرفت، موافقت کردند و پس از آن بانک مرکزی وارد میدان شد و با ابلاغ بخشنامه‌ای، مبلغ وام ازدواج ۱۴۰۳ را اعلام کرد. اگر نگاهی به این بخشنامه بیاندازیم، دارای چند بند است که مهم‌ترین آنها عبارتند از اینکه وام ازدواج ۳۰۰ میلیون تومانی به زوجینی که تابعیت جهموری اسلامی ایران را دارند، تعلق می‌گیرد. بند مهم‌تر آن این است که تسهیلات قرض‌‍الحسنه ۳۵۰ میلیون تومانی به پسرانی که سن ازدواج آنها کمتر از ۲۵ سال است و دخترانی که سن‌شان زیر ۲۳ است، اختصاص داده می‌شود.

شرایط بدین شرح است؛ ازدواج باید به‌صورت عقد رسمی باشد و در دفاتر معتبر ثبت و سند ازدواج دریافت شود. زوجینی که قصد دریافت وام ازدواج را دارند، باید صرف‌نظر از اینکه در داخل کشور یا خارج ساکن هستند، تابعیت کشور جمهوری اسلامی ایران را داشته باشند. داشتن کارت ملی دائمی یا موقت جمهوری اسلامی ایران برای زوجین ضروری است. ارائه سفته و معرفی یک ضامن معتبر که بانک آن را تأیید کند نیز از دیگر شرایط دریافت وام ازدواج است. برای اینکه به شما وام ازدواج تعلق بگیرد، تاریخ عقد نیز گزینه مهمی است که به آن توجه می‌کنند؛‌ تاریخ عقد باید بعد از تاریخ اول فروردین ۱۴۰۱ باشد.

مراحل درخواست وام:

مرحله اول: ثبت‌نام اینترنتی
اولین مرحله‌ای که به‌منظور ثبت‌نام وام ازدواج باید انجام شود، ثبت‌نام اینترنتی است که برای انجام این کار لازم است که به آدرس cbi.ir که سامانه اینترنتی وام ازدواج است مراجعه کرد.

مرحله دوم: مراجعه به سامانه تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج
بعداز ورود به سایت باید روی گزینه سامانه تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج کلیک کرد و سپس در صفحه جدیدی که باز می‌شود گزینه ثبت‌نام جدید را انتخاب کرد.

مرحله سوم: تکمیل اطلاعات
در این مرحله متقاضیان باید اطلاعاتی مانند تاریخ تولد، شماره ملی، تاریخ ازدواج و به‌خصوص شماره تلفن همراه را به‌صورت دقیق وارد کنند زیرا کد رهگیری برای شماره آن‌ها ارسال می‌شود. در نهایت بعداز تکمیل همه فیلدها باید روی گزینه ادامه کلیک کرد.

مرحله چهارم: وارد کردن اطلاعات بانک
در این مرحله از ثبت‌نام و دریافت مبلغ وام ازدواج ۱۴۰۳ باید اطلاعات بانک و شعبه‌ای که قرار است از آن وام دریافت شود را وارد کرد.

مرحله پنجم: ارسال کد رهگیری
در مرحله آخر از درخواست وام ازدواج، کد ۱۰ رقمی که نشان‌دهنده تکمیل صحیح مراحل ثبت‌نام است به شماره تماس ثبت‌شده ارسال می‌شود که حفظ این کد رهگیری برای انجام سایر اقدامات ضرورت دارد.

نداشتن ضامن برای وام ازدواج
به‌دلیل شرایط اقتصادی نامطلوب و مناسب بودن مبلغ وام ازدواج ۱۴۰۳ و سود ۴ درصدی پایین آن، بسیاری از زوج‌ها برای شروع زندگی مشترک خود روی آن حساب باز کرده و می‌توانند مشکل‌های مالی را کاهش دهند. اما یکی از چالش‌هایی که برای متقاضیان این تسهیلات وجود دارد، پیدا کردن ضامن است. اگر شما هم با مشکل نبودن ضامن در دسترس‌ةان مواجه هستید پیشنهاد می‌کنیم مطلب نداشتن ضامن برای وام ازدواج در سایت رده را بخوانید تا دقیق‌تر بدانید که چه راهی یا راهکارهایی برای حل این مسئله پیش رویتان وجود دارد.

دریافت وام بدون ضامن تنها برای افراد و گروه‌هایی مانند کارمندان رسمی یا قراردادی دولت، ارتش و نیروی انتظامی، کمیته امداد و هلال‌احمر و با شرط ارائه گواهی کسر اقساط وام از حقوق، حکم کارگزینی و فیش حقوقی امکان‌پذیر بوده و درواقع این افراد ضامن خود می‌شوند، در غیر این صورت نمی‌توان مبلغ وام ازدواج ۱۴۰۳ را بدون معرفی ضامنی معتبر دریافت کرد.

نظر شما