شناسهٔ خبر: 67668889 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: جهان نیوز | لینک خبر

هشدار پلیس درباره پیامک‌های جریمه رانندگی

رئیس پلیس فتای تهران بزرگ نسبت به کلاهبرداری از مردم در پوشش پیامک جعلی جریمه راهور هشدار داد.

صاحب‌خبر - به گزارش جهان نيوز به نقل از تسنیم، سرهنگ داود معظمی گودرزی؛ رئیس پلیس فتای تهران بزرگ با بیان اینکه مجرمان سایبری از هر فرصتی برای سوءاستفاده و اخاذی استفاده می‌کنند، اظهار کرد: اخیراً پیامکی جعلی با عنوان جریمه پلیس راهور برای برخی از رانندگان ارسال شده است که در آن از شهروندان خواسته شده تا برای پیگیری موضوع وارد لینک درج شده در انتهای پیامک شوند. 

وی با بیان اینکه این لینک کاربران را به صفحات جعلی هدایت می‌کند، گفت: این صفحات هیچ ارتباطی با پلیس نداشته و معمولا یا گوشی کاربران را به بدافزار آلوده می‌کند، یا اینکه آنان را به صفحات جعلی فیشینگ هدایت کرده و از این طریق حساب بانکیشان خالی می‌شود. همچنین در مواردی نیز مجرمان سایبری از کاربر درخواست می‌کنند یک برنامه ناشناس را نصب کنند و بعد از این طریق اطلاعات آنها را به سرقت می‌برند.

رئیس پلیس فتای تهران بزرگ گفت: در همین راستا لازم است که شهروندان توجه داشته باشند به پیامک‌هایی که از شماره‌های ناشناس ارسال می‌شود و کاربر را به یک سایت مشکوک و جعلی هدایت می‌کند، توجه نکنند. همچنین به سرشماره پیامک‌ها نیز دقت داشته و بدانند که پلیس و هیچ دستگاه دولتی و رسمی دیگری با سرشماره شخصی پیامکی را برای مردم ارسال نمی‌کند.

معظمی گودرزی تاکید کرد:‌ شهروندان باید توجه داشته باشند پیامک‌های پلیس راهور فقط با سر شماره RAHVARNAJA معتبر است و به هیچ عنوان به پیام‌های دارای لینک و ارسال شده از سوی سرشماره‌های دیگر توجه نکنند.

نظر شما