شناسهٔ خبر: 67668673 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

واکنش رئیس جمهور چین به ترور نافرجام ترامپ

رئیس جمهور چین در واکنش به ترور نافرجام رئیس جمهور سابق آمریکا در پنسلوانیا، با وی ابراز همدردی کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شینهوا، شی جین‌پینگ، رئیس جمهور چین به حادثه ترور نافرجام دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق و نامزد فعلی انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا واکنش نشان داد.

سخنگوی وزارت خارجه چین در بیانیه‌ای به نقل از جین‌پینگ با ترامپ ابراز همدردی کرد. در بیانیه وزارت خارجه چین آمده است: چین شرایط مرتبط با تیراندازی به دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق (آمریکا) را به دقت دنبال می‌کند.

ترامپ کمتر از ۱۰ دقیقه پس از آغاز گردهمایی انتخاباتی‌اش در باتلر واقع در پنسیلوانیا، پشت تریبون هدف سوقصد قرار گرفت. او در زمان تیراندازی در حال سخنرانی درباره مهاجرت بود که صدای چندین شلیک به گوش رسید که اندکی بعد گوش خود را با دست گرفت و در ادامه با هدایت تیم حفاظتی‌اش روی زمین دراز کشید.

براساس آخرین گزارش‌ها، ترامپ جان سالم به‌در برده و جراحت جزئی و گلوله به گوش راست او اصابت کرده است. سرویس مخفی آمریکا ضارب که توماس متیو کروکس معرفی شده است را به ضرب گلوله کشت. در این حادثه یک نفر از حاضران در گردهمایی کشته شد و ۲ تن نیز به شدت زخمی شدند.

ترامپ به همراه جو بایدن، رئیس جمهور کنونی آمریکا دو نامزد انتخابات ریاست جمهوری ماه نوامبر این کشور هستند. در نخستین مناظره انتخاباتی این دو نامزد، رئیس جمهور آمریکا به دلیل عدم تسلط و عملکرد ضعیف به شدت هدف انتقاد قرار گرفت و پس از این مناظره، گمانه‌زنی‌ها درباره احتمال جایگزینی وی با گزینه‌ای دیگر برای نامزدی حزب دموکرات بالا گرفته است.

نظر شما