شناسهٔ خبر: 67668611 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: تحلیل بازار | لینک خبر

بائو استیل چین قیمت فولاد نورد گرم در ماه اوت را کاهش داد

درحالی که طبق گزارش مرکز GMK بائواستیل تولیدکننده پیشرو در نورد تخت در چین قیمت فولاد نورد گرم را در ماه اوت کاهش داد، کارشناسان معتقدند این حرکت احتمالا پاسخی به تقاضای کم در بازار است.

صاحب‌خبر -

بازار؛ گروه صنعت: بر اساس جدیدترین گزارشی که مرکز GMK منتشر کرده است شرکت بائو استیل به عنوان تولید کننده پیشرو نورد تخت در چین، قیمت برخی از محصولات داخلی را برای فروش در ماه اوت کاهش داده است. این گزارش حاکی از کاهش قیمت ۱۰۰ یوان در هر تن (۱۳.۷ دلار در تن)، به ویژه، مربوط به نورد گرم/نورد سرد و فولاد نورد ضخیم در مدت نامبرده است. در عین حال قیمت سایر محصولات مانند فولاد گالوانیزه و فولاد روکش شده بدون تغییر باقی ماند.

به گفته کارشناسان این حرکت تولیدکننده فولاد احتمالاً ناشی از تقاضای کم است. یک ماه پیش، برخی دیگر از شرکت‌های پیشرو فولاد، مانند Angang، قیمت‌های خود را برای فروش در ماه ژوئیه کاهش دادند، اما پس از آن، Baosteel تصمیم گرفت با وجود کاهش در بازار، از این کار خودداری کند.

تقاضای پایین و منفی در بازار قیمت ها را کاهشی کرده است

طبق این گزارش، علیرغم اینکه متالورژی های کشور انتظارات مثبتی از نشست عمومی حزب کمونیست چین دارند، تقاضای پایین و منفی عمومی در بازارهای کالا اخیرا باعث کاهش قیمت ها شده است. به طوری که در ۱۰ جولای، معاملات آتی میلگرد و HRC به پایین‌ترین حد خود در پایان مارس امسال نزدیک شد.

از سوی دیگر در بورس آتی شانگهای، بیشترین تقاضای قرارداد میلگرد اکتبر ۲۰۲۴ با قیمت ۳۴۷۸ یوان در هر تن (۴۷۸ دلار/تن) در ۱۰ ژوئیه بسته شد که ۳۷ یوان در هر تن کمتر از روز معاملاتی قبل است. همین قرارداد برای HRC با ۳۰ یوان در هر تن کاهش یافت و به ۳۶۸۱ یوان در تن (۵۰۶.۶ دلار در هر تن) رسید.

نکته قابل تامل اینکه همانطور که مرکز GMK قبلا گزارش داد، قیمت جهانی ورق فولادی نورد گرم در اکثر مناطق اصلی در ماه جولای راکد بود. فشار منفی بر بازار باعث کاهش فصلی تقاضا و عرضه بالای محصولات می شود. تحت تأثیر این عوامل، بازار ایالات متحده بیشترین آسیب را دید، جایی که قیمت ها ۹۰ دلار در هر تن کاهش یافت.

نظر شما