شناسهٔ خبر: 67668488 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد آنلاین | لینک خبر

برچسب‌ها بیشتر بخوانید نظر شما آخرین اخبار وبگردی

رکوردزنی مصرف برق ادامه دارد

مصرف برق کشور روز گذشته با توجه به افزایش کم‌سابقه دمای هوا با رشد بیش از ۱۵ هزار مگاواتی نسبت به سال گذشته روبرو شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، این روزها دمای هوا به‌شدت افزایش یافته است؛ به‌طوری‌که کمینه دمای هوای ۷۰ درصد از استان‌های کشور افزایش ۲ درجه‌ای را به ثبت رسانده است.

محمدرضا کاویانپور، رئیس مؤسسه تحقیقات آب کشور نیز با بیان اینکه حدود ۳۰ درصد استان‌های کشور افزایش ۳ درجه‌ای دمای هوا را در دمای بیشینه تجربه کرده است، افزود: در هفته گذشته تقریباً همه استان‌های کشور دمای بالای یک درجه کمینه را تجربه کرده‌اند. دمای هوای بیش از ۸۰ درصد استان‌ها در هفته گذشته نیز افزایش ۲ درجه‌ای را به ثبت رسانده است.

بر اساس این گزارش، افزایش دما اثر مستقیم بر روی مصرف برق داشته است. تازه‌ترین آمار شرکت مدیریت شبکه برق کشور نشان می‌دهد روز گذشته در ساعت ۱۴ و ۳۸ دقیقه میزان مصرف برق به عدد ۷۷ هزار و ۱۰۳ مگاوات رسید.

سال گذشته در همین بازه زمانی عدد مصرف ۶۲ هزار و ۷۲ مگاوات بود که رشد 15 هزار و ۳۱ مگاواتی مصرف در امسال را نشان می‌دهد؛

شب گذشته نیز در ساعت ۲۰ و ۳۱ دقیقه عدد مصرف به ۷۱ هزار و ۱۲۹ مگاوات رسید.این میزان در مدت مشابه سال گذشته ۶۱ هزار و ۶۳۹ مگاوات بوده است که بیش از ۹ هزار مگاوات رشد را نشان می‌دهد.

با توجه به افزایش شدید مصرف برق در روزهای اخیر، شبکه برق کشور به گفته سخنگوی صنعت برق پایدار است.

امسال علاوه برای پاداش‌ها، وزارت نیرو و شرکت توانیر اعلام کردند ۸۰ میلیون جایزه هم به مشترکان خواهند داد. برای این منظور پویشی با نام «با انرژی» راه‌اندازی شده است که مشترکان با مراجعه به این پویش می‌توانند از جوایز آن شامل ۳۰۰ دستگاه خودرو، کمک خرید لوازم‌خانگی، کمک خرید لوازم الکترونیکی و اینترنت برخوردار شوند.

پاداش مدیریت مصرف در سال جاری برای «همه مناطق تا نصف الگو»، با نرخ ۲ هزار تومان به‌ازای هر کیلووات‌ساعت کاهش مصرف و «بیش از نصف الگو تا الگو» با نرخ یک‌هزار و ۵۰۰ تومان به‌ازای هر کیلووات‌ساعت کاهش مصرف پاداش برای مشترکان محاسبه می‌شود.

نظر شما