شناسهٔ خبر: 67668387 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: فردا | لینک خبر

بررسی آخرین وضعیت تب دنگی در مجلس

رئیس کمیسیون بهداشت ضمن توضیحاتی درباره آخرین وضعیت تب دنگی از جلسه هفته آینده کمیسیون متبوعش درباره بررسی آخرین وضعیت این بیماری در کشور خبر داد.

صاحب‌خبر -

حسینعلی شهریاری رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی درباره بررسی وضعیت شیوع تب دنگی در کشور در مجلس، گفت: کمیسیون بهداشت به این مسئله ورود کرده و گزارشاتی را نیز از دستگاه‌های متولی دریافت کرده و همچنین طبق برنامه ریزی‌های انجام شده قرار است که هفته آینده با حضور مسئولان ذیربط این موضوع را ارزیابی کند.

وی افزود: طبق گزارشات، متاسفانه پشه آئدس در مناطق جنوبی کشور از جمله چابهار  و بندر لنگه و استان گیلان وجود دارد و متاسفانه تا کنون 146 بیمار شناسایی شده‌اند و همچنین طبق گزارشات این بیماران بیشتر از کشورهای حاشیه خلیج فارس یعنی امارات و قطر وارد کشور شده‌اند.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس ادامه داد: تا کنون 3 فوتی وجود داشته که 2 از اینها 2 مورد جنازه بوده که در امارات فوت شده و به داخل کشور منتقل شده بودند و تنها یک مورد در داخل کشور به دلیل این بیماری فوت شده است.

شهریاری با بیان اینکه یک درصد احتمال فوت به دلیل ابتلا به این بیماری وجود دارد ، گفت: 80 درصد مبتلایان به تب دنگی علائم ندارند و  علائم این بیماری تب و درد شدید استخوان است و اگر فرد مبتلا سریع شناسایی شود اکثر این بیماران مشکلی پیدا نمی‌کنند.

وی با یادآوری اینکه تب دنگی از کشورهای حاشیه خلیج فارس و پاکستان وارد کشورمان شده ، ادامه داد: در این کشورها نیز افرادی به تب دنگی مبتلا شده‌اند اما در این باره گزارش نمی‌دهند.

نماینده زاهدان در مجلس با بیان اینکه این پشه جاهایی که آب جمع شده باشد و به رنگ سیاه علاقه‌مند است، بیان کرد: متاسفانه پشه آئدس در هر جایی که آب جمع شده باشد، تخم گذاری می‌کند و تکثیر می‌شود و همچنین در لاستیک های فرسوده خودرو که در حواشی شهرها رها شده‌اند و در آن آب جمع شده، لارو گذاری می‌کند.

شهریاری با بیان اینکه نگران ورود زائران پاکستانی به کشورمان و همچنین سفر هموطنان به عراق برای مراسم اربعین حسینی هستیم، گفت: باید در این رابطه آمادگی لازم را داشته باشیم.

وی با تاکید بر اینکه تب دنگی از انسان به انسان منتقل نمی‌شود، اظهار داشت: این بیماری از طریق گزش پشه آئدس منتقل می شود و پشه آلوده می تواند آن را به سایر افراد منتقل کند.

رئیس کمیسیون بهداشت در مجلس با تاکید بر اینکه وزارت بهداشت آمادگی لازم برای مقابله با شیوع این بیماری را دارد، اضافه کرد: مقابله با این بیماری کاری بین بخشی است و وزارت بهداشت به تنهایی نمی تواند با این بیماری مقابله کند و لازم است تا دستگاه‌های مختلف با هم هماهنگ شوند.

تسنیم

نظر شما