شناسهٔ خبر: 67668099 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

رییس سازمان عقیدتی سیاسی انتظامی فراجا:

عاشورا واقعه‌ای جاری در مسیر زندگی تمام اعصار و نسل‌ها است

بندرگز- رییس سازمان عقیدتی سیاسی فراجا گفت: عاشورا واقعه‌ای جاری در مسیر زندگی تمام اعصار و نسل‌ها است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام والمسلمین سید علیرضا ادیانی ظهر یکشنبه در جمع عزاداران حسینی هیأت یا حسین (ع) محفل بسیجیان و رهروان شهدای شهرستان بندرگز اظهار کرد: امروز دشمنان اسلام از مکتب عاشورا و فراگیری آن هراس دارند، اما خون مطهر شهدای کربلا موجب گسترش این مکتب و الگوبرداری ملت‌های آزادی‌خواه جهان اسلام شده است.

وی با بیان اینکه همانطور که رهبر معظم انقلاب تأکید دارند مسئله غزه، امروز مسئله اول دنیاست، افزود: صهیونیست‌ها و پشتیبانان آمریکایی و اروپایی‌شان همه تلاش خود را می‌کنند که مسئله غزه را از دستور کار افکار عمومی دنیا خارج کنند، ولی نمی‌توانند.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی فراجا شعار «هیهات منا الذله» امام حسین (ع) را یک فرهنگ دانست و گفت: شعار هیهات منا الذله امام حسین (ع) باید در جامعه یک فرهنگ شود و ما برای تحقق این شعار، به تربیت صحیح، انقلابی و چگونه دفاع کردن از اسلام نیاز داریم.

وی با اشاره به هدف مقدس سیدالشهدا از قیامش تاکید کرد: امام حسین (ع) فرمودند «إنِّی لَمْ أَخْرُجْ أَشِرًا وَلاَبَطِرًا وَلاَمُفْسِدًا وَلاَظَالِمًا وَإنَّمَا خَرَجْتُ لِطَلَبِ الاْءصْلاَحِ فِی أُمَّه جَدِّی مُحَمَّدٍ صَلَّی اللَهُ عَلَیْهِ وَءَالِهِ؛ من خروج نکردم از برای تفریح و تفرّج؛ و نه از برای استکبار و بلند منشی، و نه از برای فساد و خرابی، و نه از برای ظلم و ستم و بیدادگری! بلکه خروج من برای اصلاح امّت جدّم محمّد صلّی الله علیه وآله است.

این مسؤول با اشاره به عوامل بارزی که باعث به شهادت رسیدن ائمه در طول تاریخ شد، افزود: عدم امام شناسی، عدم زمان شناسی و عدم تکلیف مداری باعث شد شهادت ائمه در طول تاریخ تکرار شود.

وی با اشاره به عوامل جاودانگی و پایداری نهضت عاشورا، گفت: بقا و جاودانگی واقعه عاشورا و مکتب امام حسین (ع) در طول تاریخ، عمل به تکلیف و دشمن شناسی بود.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی فراجا گفت: از طرف دیگر باید توجه داشت که تلاش دشمنان از اول پیروزی انقلاب تاکنون برای فاصله‌گرفتن مردم از مبانی اسلامی و فرهنگ عاشورا است و این یعنی اینکه دشمن از تلاش برای اینکه ما را از فرهنگ اسلامی و مکتب عاشورا جدا نسازد دست برنمی‌دارد و به همین دلیل است که به هر توطئه و فتنه‌ای متوسل می‌شود تا به ملت ایران ضربه بزند.

وی با اشاره به اینکه قیام امام حسین (ع) مصداق جهاد تبیین است، اظهار کرد: قیام امام حسین (ع) مصداق جهاد تبیین است نه تنها خطبه‌های سیدالشهدا (ع)، نه تنها خطبه‌های حضرت زینب (س) نه تنها خطبه‌های امام زین‌العابدین (ع) بلکه قیام کربلا قبل از اینکه یک جهاد نظامی باشد یک جهاد تبیین است.

ادیانی با بیان اینکه خون امام حسین (ع) ریخته شد تا از جامعه جهل‌زدایی کند، افزود: اباعبدالله الحسین (ع) به دنبال آن بود که جامعه را از جهل نجات دهد تا مردم اهل تعقل، تدبر و اندیشه شوند، در حالی که بدخواهان و مستکبران در طول تاریخ به دنبال آن بوده‌اند که بر جهل جوامع همراه شوند، لذا همواره در نقطه مقابل جهل‌زدایی از جامعه ایستاده‌اند.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی فراجا گفت: کل یوم عاشورا و کل ارض کربلا، گواهی بر این حقیقت است که عاشورا واقعه‌ای جاری در مسیر زندگی تمام اعصار و نسل‌ها است و بصیرت، امام شناسی و موقعیت شناسی ما تعیین می‌کند که چگونه به دفاع از دین، باورها و ارزش‌ها خواهیم پرداخت.

نظر شما