شناسهٔ خبر: 67667777 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

افزایش غلظت غبار و وزش باد در استان کرمان

کارشناس اداره کل هواشناسی استان کرمان، گفت: روزهای آینده بیشتر مناطق استان آسمان غبارآلود است و افزایش غلظت غبار و وزش باد در استان پیش‌بینی می‌شود.

صاحب‌خبر -

مریم سلاجقه در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمان، با اشاره به آخرین وضعیت جوی استان کرمان، اظهار داشت: هشدار زرد هواشناسی برای کرمان صادر شده است و در  روزهای آینده وزش باد و گرد و خاک به همراه افزایش غلظت غبار و کاهش کیفیت هوا در اکثر مناطق استان پیش‌بینی می‌شود.

وی با بیان اینکه براساس آخرین گزارش ایستگاه‌های هواشناسی استان در حال حاضر آسمان شهربابک غبارآلود است، گفت: در سایر شهرهای استان غلظت غبار کمتر و آسمان تقریباً صاف است، اما برای روزهای آینده برای بیشتر مناطق استان آسمان غبارآلودی را پیش‌بینی می‌کنیم.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان کرمان با اشاره به اینکه در مناطق شمال، شمال غربی و جنوب شرقی استان علاوه بر غبار، وزش باد را هم داریم، ادامه داد: وزش باد عمدتاً در ساعات بعد از ظهر بوده و همراه با گرد و خاک است.

وی بیان کرد: شهرهایی مانند زرند، انار، سیرجان، رفسنجان، راور، ریگان، زهکلوت و شهربابک از جمله مناطقی هستند که وزش باد و گرد و خاک به همراه افزایش غلظت غبار و کاهش کیفیت هوا را بیشتر از سایر مناطق استان خواهند داشت.

سلاجقه با اشاره به اینکه افزایش ابر را هم در برخی از مناطق استان از جمله مرکز و جنوب غربی استان داریم، گفت: شهرهایی مانند رابر، جیرفت، ارزوئیه، ارتفاعات دهبکری و ساردوئیه بارش‌های رگباری و پراکنده‌ای را خواهند داشت و در ارتفاعات این مناطق وقوع رعد و برق دور از انتظار نیست.

وی با بیان اینکه از نظر دمایی انتظار داریم که هوای استان کرمان از این هم گرم‌تر شده و روند افزایشی دما را تا پایان هفته خواهیم داشت، افزود: روز گذشته کهنوج با دمای 48 درجه گرم‌ترین نقطه استان بود و صبح امروز، شهداد با دمای 36.4 گرم‌ترین صبح را در بین ایستگاه‌های هواشناسی کشور داشته است.

انتهای پیام/511/

برچسب‌ها:

نظر شما