شناسهٔ خبر: 67666919 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

جزئیات توافق ایران و عراق برای تسهیل ترد زائران اربعین

رئیس دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در استان کردستان به جزئیاتی از توافقات ایران و عراق برای تسهیل ترد زائران اربعین پرداخت.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، صادق خدرویسی پیش‌ از ظهر امروز در جلسه ستاد اربعین استان که در محل سالن شهدای گمنام استانداری کردستان برگزار شد، اظهار داشت: خوشبختانه رابطه بسیار خوبی با عراق داریم و این وضعیت، ظرفیتی برای برگزاری باشکوه برنامه‌های اربعین امسال خواهد بود.

وی گفت: در دو سال گذشته ارتباط و مراودات بسیار خوبی با سلیمانیه عراق ایجاد شده و خدمات خوبی نیز به زائران فراهم شده است.

رئیس دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در استان کردستان فراهم کردن حمل و نقل زوار را یکی از برنامه‌های اولویت‌دار وزارت امور خارجه ایران با عراق خواند و تصریح کرد: امیدواریم بتوانیم با نازل‌ترین کرایه، توافقات را شکل دهیم.

وی تصویب تشکیل قرارگاه اربعین در سلیمانیه - بصره و بغداد و حضور تیم رسانه‌ای جهت پوشش برنامه‌ اربعین را یکی دیگر از توافقات و دستاوردهای این حوزه با عراق عنوان کرد.

خدرویسی تامین سوخت خودروهای طرف عراقی به منظور کاهش نرخ کرایه حمل و نقل را از دیگر اقدامات این حوزه ذکر کرد و اذعان داشت: البته صحبت‌هایی در رابطه نحوه توزیع و قیمت سوخت مطرح شده و وجود دارد که باید طبق دستورالعمل و مصوبات اقدام شود.

وی از توافق مشترک ایران و عراق برای تسهیل تردد زائران اربعین خبر داد و اظهار کرد: فرایند صدور مجوز ورود و خروج زائران با سرعت بالا و کمترین زمان انتظار انجام خواهد شد.

رئیس دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در استان کردستان خاطرنشان کرد: تمام تلاش‌ها برای تسهیل ورود زائران به استان کردستان و رسیدن به کربلای مقدس با طرف ایرانی انجام خواهد شد، امیدواریم شاهد برگزاری خوب مراسم پیاده‌روی اربعین برای همه زوار باشیم.

به گزارش تسنیم، طرح مشکلات زیرساختی، بهداشتی و جاده‌ای از جمله گزارشات کمیته‌های مختلف ستاد اربعین استان کردستان بود که مسئولان آن به آن پرداختند.

کمیته اطلاعاتی و امنیتی زیر چتر سربازان گمنام امام‌زمان(عج) در استان کردستان جلساتش به صورت منظم برگزار و هیچ‌گونه مشکلی در این حوزه نداریم.

انتهای پیام/481/

نظر شما