شناسهٔ خبر: 67666755 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

عضو شورای شهر یزد اعلام کرد؛

آمادگی سازمان آتش‌نشانی یزد برای خدمت رسانی به عزاداران حسینی

یزد- عضو شورای اسلامی شهر یزد از آمادگی سازمان آتش‌نشانی یزد برای ارائه خدمات مشاوره‌ای برگزاری هرچه ایمن‌تر مراسم عزاداری در ایام محرم و صفر خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی شورای اسلامی شهر یزد، فاطمه زارع اظهار کرد: سازمان آتش‌نشانی یزد این آمادگی را دارد که مساجد، تکایا و حسینیه‌ها را توسط کارشناسان پیشگیری، مأموران و فرماندهان عملیاتی در قالب گشت ایمنی بازدید کرده و دستورالعمل ایمنی آن را صادر کند تا متولیان، هیأت امنا و مسئولان مربوطه نسبت به رفع نقایص ایمنی اقدام کنند.

وی ادامه داد: این سازمان برای آموزش، بازدیدها و مشاوره در زمینه ایمنی در هر زمان آمادگی کامل دارد بنابراین مسئولان حسینیه‌ها و هیأت‌ها می‌توانند از طریق مراجعه حضوری به معاونت آموزش و پیشگیری و یا نزدیک‌ترین ایستگاه آتش نشانی موضوعات درخواستی را با این سازمان مطرح کنند.

زارع افزود: سامانه ۱۲۵ این سازمان در تمام ساعات شبانه‌روز پاسخگوی حوادث احتمالی است و در صورت نیاز به حضور عوامل آتش‌نشانی، نسبت به اعزام آتش‌نشانان در سریع‌ترین زمان ممکن به محل حادثه اقدام خواهد کرد.

وی تاکید کرد: عزاداران در صورت مشاهده تردد خودروهای امدادی، همانند سال‌های گذشته همکاری لازم را داشته باشند و راه را برای خودروها باز کنند.

این عضو شورای شهر یزد تصریح کرد: بسیاری از افراد پارکینگ‌ها و زیرزمین‌های منازل خود را به حسینیه و تکیه تبدیل می‌کنند و با توجه به نداشتن اطلاعات از محل مذکور، توصیه می‌شود افراد مراتب را به این سازمان اطلاع دهند تا توصیه‌ها و مشورت‌های ایمنی به آنها ارائه شود و همچنین تا حد امکان نسبت به تهیه، جانمایی و استقرار تعدادی خاموش کننده پودر و گاز و co2 در محل‌های مذکر اقدام کنند.

زارع تأکید کرد: با توجه به گرمی هوا و امکان استفاده از کولرهای آبی در حسینیه‌ها و تکایا شایسته است برای جلوگیری از هر گونه حادثه برق گرفتگی و حریق ناشی از اتصالی برق لازم است ضمن استفاده از افراد متخصص در سرویس و راه اندازی کولرها، نسبت به رعایت کامل مسائل ایمنی اقدام لازم به عمل آورند.

وی گفت: انجام عملیات نجات و اطفای حریق در طبقات زیرزمین شرایط خاصی را دارد، افراد تا حد امکان مراسم خود را در طبقات زیرزمین به‌خصوص طبقه منفی یک به پایین برگزار نکنند و در صورت برگزاری مراسم در محل‌های ذکر شده، راه‌های خروج باید متناسب با تعداد افراد در نظر گرفته شود.

عضو شورای شهر یزد ادامه داد: با توجه به اینکه عمده مراسم عزاداری در ساعات پایانی شب و هنگام تاریکی هوا برگزار می‌شود و پوشش عزاداران نیز تیره و مشکی‌رنگ است، رانندگان باید توجه بیشتری به مسیر مقابل خود و به‌خصوص عابران پیاده داشته باشند؛ همچنین عابران پیاده نیز بهتر است تا حد امکان از حضور در حاشیه مسیرها و نقاط دارای دید کم ترافیکی پرهیز کنند.

نظر شما