شناسهٔ خبر: 67666604 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: اعتماد آنلاین | لینک خبر

واکنش چمران به کارزار مجازی برکناری شهردار تهران؛ قرار نیست هیچ تغییری انجام شود

رئیس شورای اسلامی شهر تهران در واکنش به موضوع کارزار برکناری شهردار تهران و جایگزینی شهردار جدید گفت: هیچ تغییری قرار نیست انجام شود و تنها برخی نام‌ها مطرح می‌شوند.

صاحب‌خبر -
واکنش چمران به کارزار مجازی برکناری شهردار تهران؛ قرار نیست هیچ تغییری انجام شود
کد خبر: 667276
|
۱۴۰۳/۰۴/۲۴ ۱۳:۰۰:۳۸

رئیس شورای اسلامی شهر تهران در واکنش به موضوع کارزار برکناری شهردار تهران و جایگزینی شهردار جدید گفت: هیچ تغییری قرار نیست انجام شود و تنها برخی نام‌ها مطرح می‌شوند.

بنابر گزارش ایسنا، مهدی چمران پیش از آغاز دویست و چهل و نهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران در جمع خبرنگاران و تشریح دستور جلسه امروز شورا گفت: در جلسه امروز سه حسابرسی که از هفته گذشته باقی مانده بود مربوط به شرکت شهربان حریم‌بان و همچنین شهرداری منطقه ۱۶ برای سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ مورد بررسی اعضای شورا قرار می‌گیرد. این حسابرسی‌ها در حقیقت به موقع انجام می‌شود که بتوان تاثیرات اصلاحات مدنظر در سال جاری قابل مشاهده باشد. در ادامه نیز بررسی چند پلاک ثبتی درخصوص باغ بودن یا نبودن مورد بررسی قرار می‌گیرد.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران در پاسخ به سوالی درباره فیلم منتشر شده درخصوص انجام انتصابات در قبال پرداخت پول و فیلمی که در این زمینه منتشر شده، گفت: این موضوع شایعه و حدس و گمان است و فردی که چنین ادعایی کرده از او شکایت شده چراکه موضوع از سوی شهرداری به طور کل تکذیب شده است.

وی درباره قیمت تاکسی‌های برقی و مشکلاتی که تاکسیرانان در این زمینه دارند، گفت: در حال حاضر تاکسی‌ها کار خود را انجام می‌دهند و خودروها در اختیار تاکسیرانان قرار گرفته است اما چند راننده مراجعه کرده‌اند و اعلام کرده‌اند که یک میلیارد و خورده‌ای پول برای پرداخت ندارند. مقرر است از محل صرفه‌جویی بنزین وزارت نفت مابه‌التفاوتی حدود ۴۰۰ میلیون تومان پرداخت کند که در حقیقت کمکی به تاکسیرانان می‌شود ولی تاکسیران نمی‌تواند خود پول این خودرو را پرداخت کند. پرداخت مابه‌التفاوت از محل صرفه‌جویی بنزین قانون است و انجام می‌شود ولی اعلام می‌کنند که ابتدا این خودرو در خط مستقر شود و کار خود را انجام دهد و پس از آن پول پرداخت شود ولی اگر این پول از ابتدا پرداخت شود کمک بسیار خوبی به تاکسیرانان می‌شود و موجب می‌شود که خرید این خودروها و فعالیت آنها مورد استقبال قرار گیرد.

چمران در پاسخ به سوالی درخصوص هفت ساله شدن شوراها در دوره ششم نیز گفت: من در این خصوص نظری ندارم ولی روش و راه موضوع چون یک بار پیش‌تر رفته‌ایم با توجه به تماس‌هایی که از شهرهای مختلف گرفته می‌شد توضیح دادم این موضوع تمایل بنده نیست و من می‌خواهم این دوره زودتر هم تمام شود.

وی ادامه داد: این موضوع مورد تمایل برخی از شورایی‌هاست که تماس‌هایی در این باره گرفته‌اند چراکه اعلام می‌کنند شورای سه ساله بعدی بی‌معنی است. برای تحقق این موضوع مساله باید به مجلس برود، مورد تصویب قرار گیرد، پس از آن شورای نگهبان آن را رد می‌کند. باید به تشخیص مصلحت نظام برود لذا اعضای شورا باید با نمایندگان خود صحبت کنند که به این موضوع رای دهند و آن را با فوریت بررسی کنند که در نهایت باید هفت خان رستم طی شود. موضوع فعلا در شورای عالی استان‌ها مطرح است.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران بار دیگر درخصوص ارائه گزارشی از تخلف در حوزه انتصابات گفت: تاکنون گزارشی در این مورد به ما ارجاع نشده، در مورد این موضوع اخیر نیز سوال کردیم و خواستیم که سریعا پاسخ دهند که اعلام کردند قطعا چنین چیزی وجود ندارد و فردی که مدت‌ها درگیر با شهرداری بوده دست به چنین اقدامی زده و نمی‌دانیم حق با او هست یا خیر. اما اگر چنین باشد باید گوش فرد را به میخ بکشند. نمی‌دانم موضوعات سیاسی در این مورد دخیل بوده یا نه ولی در دامن زدن آن حتما دخیل است.

چمران همچنین درمورد کارزار مجازی ایجاد شده در مورد برکناری شهردار تهران نیز گفت:‌ هیچ تغییری قرار نیست انجام شود لذا تنها نام‌های مختلف مطرح می‌شود.

 

برچسب‌ها:

نظر شما