شناسهٔ خبر: 67666603 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

سالاری‌پور خبر داد؛

بهره‌برداري از پروژه 5 هزار مترمربعي شهربانو تا دو هفته آينده

صاحب‌خبر -
بهره‌برداري از پروژه 5 هزار مترمربعي شهربانو تا دو هفته آينده
خبرگزاری آریا - شهردار منطقه 16 گفت: پروژه شهربانو در پنج هزار متر مربع مساحت در حال اتمام است و تا دو هفته آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

به گزارش خبرگزاری آریا ، محمد آخوندی رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران در دویست و چهل و نهمین جلسه شورا در جریان بررسی گزارش حسابرسی شهرداری منطقه 16 برای سال‌های 1400 و 1401 با بیان اینکه شهرداری موظف به رعایت تبصره 2 ماده 78 است، اظهار کرد: 11 فقره حساب بانکی راکد و کم گردش نیاز به رسیدگی دارد که البته در گزارش حسابرسی سال 1401 تعداد آن کاهش یافته است.
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران افزود: شهرداری منطقه باید ضمائم و اسناد تنخواه گردان را تعیین تکلیف می کرد که در سال 1400 برطرف و در سال 1401 از بندهای تکلیفی خارج شده است.
وی تأکید کرد: درآمدهای حاصل از املاک و مستغلات اجاره داده شده و فهرست مستأجران باید ارائه شود. کارگروه ویژه ای نیز باید شکل بگیرد تا پایان شهریور بندهای تکلیفی این شرکت رفع شود.
ناصر امانی عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران گفت: معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری و مدیران کل مرتبط باید در جلسه شورا برای قرائت گزارشات حسابرسی مجموعه ها حضور داشته باشد.
وی ادامه داد: این گزارش مسائل زیادی به صورت شکلی و ماهیتی دارد که پرداختن به آن چند جلسه زمان می برد. در مورد مناطق 1، 2، 3، 21 و 22 قطعاً بندهای تکلیفی بیشتری وجود دارد. جز یک یا دو بند گزارش حسابرسی سال 1400 شهرداری منطقه 16 نسبت به سال ماقبل خود تغییری نداشته است.
شهردار منطقه 16 نیز در این جلسه با بیان اینکه تعدادی از بندها عمومی است و به شهرداری مربوط می شود، خاطرنشان کرد: یکی از موضوعات به مشارکت ها برمی گردد. سه پروژه مشارکتی مطرح شد که یک مورد از این پروژه ها رفع شد. در پروژه مسافر نیز مشارکت کننده در حال کار است که 95 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
محمدامین سالاری پور با بیان اینکه سه الحاقیه به یکی از پروژه ها اضافه شده که سازمان مشارکت ها به دنبال این است که پیمانکار پروژه را تحویل دهد، تصریح کرد: با خرید قسمتی از ملک قرار است پروژه راه اندازی شود و به نتیجه برسد.
وی افزود: پروژه شهربانو در حال اتمام است و در پنج هزار متر مربع تا دو هفته آینده به بهره برداری خواهد رسید. مجموعه شهدای گمنام با هزار و 100 متر زیربنا در حال اجراست و مجموعه سهند در اختیار شهروندان قرار گرفته است. پارکینگ چهار هزار متر مربعی جوادیه نیز در حال اجراست.
سالاری پور با بیان اینکه 75 هزار تن آسفالت در دو سال گذشته در سطح منطقه توزیع شده است، گفت: 10 هزار متر مربع اصلاح هندسی در منطقه صورت گرفته و دو پایانه نیز به بهره برداری رسیده و امیدواریم بتوانیم با 22 پروژه مشارکتی تعریف شده، درآمدها را به سمت درآمد پایدار ببریم.
وی ادامه داد: باید سه درصد نوسازی بافت فرسوده در منطقه انجام می شد که 3.8 درصد صورت گرفته است. یک زمین 48 هکتاری برای ایجاد یک شهرک فاخر پیش بینی شده که باید رأی کمیسیون ماده پنج دریافت شود.
به گزارش خبرگزاری آریا، گزارش حسابرسی شهرداری منطقه 16 برای سالهای 1400 و 1401 با 19 رأی موافق تأیید شد.
انتهای پیام/

نظر شما