شناسهٔ خبر: 67666226 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه دنیای‌اقتصاد | لینک خبر

مبلغ وام ازدواج ۱۴۰۳/ شرایط دریافت وام چیست؟

اقتصادنیوز : مبلغ وام ازداواج ۱۴۰۳ در بودجه سالانه تعیین می‌شود. رقمی که در مهم‌ترین سند مالی کشور به چشم می‌خورد، بعدا از سوی نمایندگان مجلس مورد تصویب قرار گرفت؛ ۳۵۰ میلیون تومان برای زوج‌های زیر ۲۵ سال.

صاحب‌خبر -

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با رقمی که بودجه سال جاری برای وام ازدواج در نظر گرفت، موافقت کردند و پس از آن بانک مرکزی وارد میدان شد و با ابلاغ بخشنامه‌ای، مبلغ وام ازدواج ۱۴۰۳ را اعلام کرد. اگر نگاهی به این بخشنامه بیاندازیم، دارای چند بند است که مهم‌ترین آنها عبارتند از اینکه وام ازدواج ۳۰۰ میلیون تومانی به زوجینی که تابعیت جهموری اسلامی ایران را دارند، تعلق می‌گیرد. بند مهم‌تر آن این است که تسهیلات قرض‌‍الحسنه ۳۵۰ میلیون تومانی به پسرانی که سن ازدواج آنها کمتر از ۲۵ سال است و دخترانی که سن‌شان زیر ۲۳ است، اختصاص داده می‌شود.

شرایط دریافت وام ازدواج ۱۴۰۳

شاید وام ازدواج را بتوان یکی از انگیزه‌های شروع یک زندگی مشترک توسط برخی جوانان دانست. هرچند می‌دانیم دریافت این وام خیلی ساده نیست و بانک‌ها تمایلی به پرداخت آن ندارند. حرف‌شان هم این است که تسهیلات تکلیفی در این شرایط اقتصادی، فشار مضاعفی را به آنها تحمیل می‌کند. با اینحال،‌ شاید این مبلغ برای برخی از زوج‌های جوان تامین‌کننده بخشی از نیازهای آنها باشد؛ برای مثال تامین مبلغ رهن یک آپارتمان در پایتخت.

 هرچند زوج‌هایی که تمایل به دریافت وام ازدواج دارند، بلافاصله بعد از عقد برای آن اقدام می‌کنند اما ناگفته نماند که برای برخورداری از این تسهیلات هم شرط و شروطی مطرح شده است. شرایط بدین شرح است؛ ازدواج باید به‌صورت عقد رسمی باشد و در دفاتر معتبر ثبت و سند ازدواج دریافت شود.

مشروح این گزارش را در اقتصادنیوز با تیتر «مبلغ وام ازدواج 1403 چقدر است؟+ شرایط دریافت» بخوانید. 

 

 
 

 

 

نظر شما