شناسهٔ خبر: 67666109 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: تقریب | لینک خبر

شیخ محمدی در گفتگو با تقریب:

امام حسین(ع) مصباح الهدی و چراغ روشنایی بخش است

امام جمعه اهل سنت عسلویه، بیان کرد: خدای متعال امام حسین(ع) را هم چراغ و هم کشتی معرفی می کند؛ نه به عنوان یک مسئله مادی بلکه معنوی و نه برای زمان خاص بلکه تا روز قیامت و کل بشریت را خطاب قرار می دهد.

صاحب‌خبر - شیخ ابراهیم محمدی امام جمعه اهل سنت عسلویه در گفتگو با خبرنگار حوزه اندیشه خبرگزاری تقریب امام حسین(ع) را کشتی نجات امت اسلامی دانست و اظهار داشت: امام حسین(ع) آن چراغی است که با او می توان وظیفه را تشخیص داد و مسیر را شناخت تا به یک مقصد سعادتمند و کمال رسید.

شیخ محمدی افزود: خدای متعال امام حسین(ع) را هم چراغ و هم کشتی معرفی می کنند؛ نه به عنوان یک مسئله مادی بلکه معنوی و نه برای زمان خاص بلکه تا روز قیامت و کل بشریت را خطاب قرار می دهد.

این عالم اهل سنت، تصریح کرد:پیام روایت "ان الحسین مصباح..." این است که اگر کسی خواهان سعادت و رسیدن به مقصود با سلامت و دوری از جادبه های زندگی است که با فریب های متعدد روبرو می باشد، راه امام حسین(ع) را باید انتخاب نماید.

وی عنوان کرد: تنها کسی که موفق شد تمام کمال ، معنویت وحیات را به صورت محسوس عملیاتی کند و خداشناسی، معاد ، امامت و ادب ، وجدان ، حیا ، کمالات اخلاقی و حقایق الهی را نشان دهد و بیان و استدلال کند، امام حسین(ع) است.

وی اضافه کرد: امام حسین(ع) دارای ویژگی خاصی بود که هر انسانی می تواند ایشان را الگوی خود در تمام امور زندگی قرار دهد؛ اگر به این مضمون روایت "ان الحسین مصباح..."  درست توجه کنیم؛ این دستور یک نسخه شفا بخش برای بشریتی است که راه سعادت به انسان ها را نشان می دهد.

شیخ محمدی ادامه داد: در واقع مصباح به عنوان چراغ و وسیله روشنایی بخش می باشد و هدایت به معنای حرکت در مسیر صحیح خود برای رسیدن مقصد درست است؛ در حقیقت اگر انسان این کشتی را نداشته باشد دچار خفگی و غرق خواهد شد.

وی در پایان تاکید کرد: انسان ها در دریای طوفان زده هوس ها هستند، اگر کسی وارد این کشتی شود یقینا نجات پیدا خواهد کرد و و حیات او مورد تضمین قرار گرفته است.

انتهای پیام/
 
 

نظر شما