شناسهٔ خبر: 67666016 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

همرنگ: به داوران مثل بچه سرراهی نگاه می‌کنند!

داور فوتبال کشورمان گفت: نگاه فدراسیون فوتبال به داوران چیز دیگری است و مثل بچه سرراهی به آنها نگاه می‌کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، یاسر همرنگ داور فعال کشورمان در شرایطی که می‌توانست تا یکی دو سال دیگر در سطح اول فوتبال قضاوت کند، تصمیم به خداحافظی از دنیای داوری گرفت. به این بهانه گفت‌وگویی با همرنگ انجام دادیم که در زیر می‌خوانید:

* تسنیم: چرا تصمیم گرفتید از دنیای داوری خداحافظی کنید؟

هر آمدنی، رفتنی دارد و فکر کردم الان بروم، بهتر است.

* تسنیم: شما 43 ساله هستید و می‌توانستید به قضاوت ادامه دهید.

بله، فرصت قضاوت کردن داشتم، ولی شرایط به شکلی نبود که ادامه بدهم. تصور می‌کردم با انتخاب اعضای جدید، وضعیت کمیته داوران تغییر کند، ولی این اتفاق نیفتاد.

* تسنیم: منظورتان از تغییر وضعیت چیست؟

خیلی چیزها باید تغییر می‌کرد. نگاه فدراسیون فوتبال به داوران چیز دیگری است و مثل بچه سرراهی به آنها نگاه می‌کنند. امکاناتی که باید به داوران داده شود، نمی‌دهند و این روند روز به روز بدتر می‌شود. امیرسامان سلطانی یکی از بهترین داوران بود که برای همین مسائل مهاجرت کرد. با ادامه این شرایط، فوتبال کشور بی‌داور می‌شود.

* تسنیم: آیا امکان دارد از تصمیمی که گرفتید، پشیمان شوید و به دنیا قضاوت برگردید؟

درباره این تصمیم خیلی  فکر کرده و با چندین نفر مشورت کردم. انسان حداقل یک زمان‌هایی زورش به خودش می‌رسد. وقتی می‌بینیم هیچ بهبودی در روند کاری دیده نمی‌شود به جای غُر زدن، باید خودمان کنار بکشیم. امیدوارم نگاه‌ها به داوران عوض شود. آقایان به‌عنوان رکن اصلی فوتبال، حق‌الزحمه داورانی که در بوق و کرنا کرده بودند، ندادند. متأسفانه هیچ‌کس پاسخگو نیست. به داوران ابلاغ کرده‌اند هیچ‌کس حق حرف زدن ندارد. وقتی داوری نتواند مشکلاتش را بگوید، چطور می‌تواند قضاوت کند؟

فوتبال , داوران فوتبال ایران ,

* تسنیم: بهترین و بدترین قضاوت‌هایی که کرده‌اید، به خاطر دارید؟

بله، سال گذشته دیدار ملوان بندر انزلی و گل‌گهر سیرجان را قضاوت کردم و یک پنالتی برای ملوان گرفتم که تصمیم درستی بود و از قضاوتم راضی بودم. بدترین هم به دیدار چند سال پیش سپاهان و ماشین‌سازی تبریز برمی‌گشت که چند اشتباه داشتم.

* تسنیم: از قضاوت برای تیم‌های استقلال و پرسپولیس هم صحبتی دارید؟

به طور کلی وقتی برای قضاوت بازی‌های این دو تیم انتخاب می‌شوید، هواداران شما را به حمایت از رقیب متهم می‌کنند و می‌گویند یا قرمز هستید یا آبی. داور وقتی وارد زمین می‌شود به این چیزها فکر نمی‌کند و در برخی از صحنه‌ها طوری گیر می‌کند که فقط می‌خواهد خودش را نجات دهد و به این فکر نمی‌کند که طرفدار استقلال است یا پرسپولیس.

* تسنیم: شما در گذشته طرفدار یکی از این دو تیم بودید؟

خیر، طرفدار تیمی نبودم. یک نکته را باید بگویم. من فقط چهار پنج بازی برای استقلال و پرسپولیس قضاوت کردم. برای قضاوت برای این دو تیم باید یکسری شرایط داشته باشید که ظاهراً از نظر دوستان این شرایط را نداشتم!

انتهای پیام/

نظر شما