شناسهٔ خبر: 67665962 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: خبر ورزشی | لینک خبر

سهمیه‌های خارجی که سوختند/ ضرر بزرگ پرسپولیس و سپاهان

۲ سهمیه خارجی از ۶ تیم شامل پرسپولیس و سپاهان (هر کدام دو بازیکن) و یک سهمیه خارجی از تراکتور در فصل جدید کسر می‌شود.

صاحب‌خبر -

بررسی دقایق حضور بازیکنان خارجی تیم‌ها در لیگ بیست و سوم نشان می‌دهد بعضی از تیم‌های مدعی در فصل آینده نمی‌توانند از سهمیه کامل بازیکنان خارجی خود استفاده کنند. این آمار نشان می‌دهد تیم استقلال در میان مدعیان، تنها تیم بدون مشکل از لحاظ استفاده از سهمیه کامل بازیکن خارجی خواهد بود.

دستورالعمل ناظر بر قراردادها برای اولین‌بار در لیگ بیست و سوم در لیگ برتر ایران اجرا شد. یکی از موارد مهمی که در این دستورالعمل گنجانده شده بود، مربوط به ماده ۲۶ آن می‌شود.

در این ماده از دستورالعمل نقل و انتقالات آمده است: به منظور اطمینان از سلامت نقل و انتقال بازیکنان خارجی، چنانچه یک بازیکن خارجی به‌جز دلایل پزشکی مورد تایید ایفمارک در کمتر از ۶۰ درصد از زمان مسابقات شرکت نداشته باشد، به ازای هر بازیکن غیرموثر، یک سهمیه خارجی آن باشگاه برای فصل بعد کسر می‌شود.

البته این قانون با کم شدن تعداد سهمیه‌های خارجی در لیگ بیست و چهارم به کمتر از ۴۰ درصد رسیده است. اما طبق قوانین اجرا شده در فصل قبل، با احتساب دقایق بازی بازیکنان خارجی باشگاه‌ها، بعضی از تیم‌ها تعدادی از سهمیه خارجی خود را برای فصل آینده از دست دادند.

نبیل باهویی ۲۶ درصد، وحدت هنانوف ۱۰ درصد از تیم پرسپولیس، عیسی عباس ۱۰ درصد، نیلسون جونیور ۳۸ درصد از تیم سپاهان، میلوس دلتیچ ۲۹ درصد از تیم تراکتور، اریک بوکوم ۴۴ درصد، میشل تی ورده ۱۰ درصد از تیم گل گهر، منتظر محمد ۴۷ درصد، مصطفی محمد بدون بازی از تیم مس رفسنجان، لوکاس کاندیدو ۵۰ درصد، ابراهیم حصار: ۴۸ درصد از تیم فولاد، علا عباس ۳۶ درصد، نونو ۴۲ درصد از تیم نساجی بازیکنانی هستند که با کمتر از ۶۰ درصد بازی در طول فصل برای تیم خود باعث از بین رفتن تعداد سهمیه‌های خارجی این تیم‌ها در فصل آینده شدند.

نظر شما