شناسهٔ خبر: 67665912 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

اعطای بورس تحصیلی به بیش از ۱۰۰۰ داوطلب کنکوری

مسئول کارگروه بورس دانش گفت: پیش‌بینی شده است در سال ۱۴۰۳، یک هزار و ۱۱۹ ظرفیت بورس دانش در سراسر کشور داشته باشیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری تسنیم، رضا گلشن خواص مسئول کارگروه بورس دانش در خصوص بورس دانش گفت: بورس دانش با هدف حمایت از داوطلبان کنکور سراسری که در رشته‌های علوم پایه و رشته‌های مورد نیاز کشور تصمیم به ادامه تحصیل دارند، طراحی شده است.

وی افزود: بر اساس شیوه‌نامه بورس دانش، 5 درصد برتر داوطلبان هر گروه آزمایشی می‌توانند در تعدادی از رشته‌های علوم پایه و رشته‌هایی که مورد نیاز کشور است به ادامه تحصیل بپردازند و بورسیه تحصیلی شوند.

مسئول کارگروه بورس دانش تصریح کرد: بیش از 30 دانشگاه و 30 رشته در سال 1403 هدف گذاری شده است که در میان آن‌ها رشته‌های علوم پایه و برخی رشته‌های 5 گانه علوم انسانی، تجربی، فنی، هنر و زبان‌های خارجی وجود دارد و داوطلبان برتر هر گروه آزمایشی می‌توانند با انتخاب آن رشته و دانشگاه بورس تحصیلی شوند و به ادامه تحصیل بپردازند.

گلشن خواص اظهار کرد: در سال گذشته داوطلبان کنکور سراسری که در بورس دانش پذیرفته می‌شوند ماهیانه مبلغ 5 میلیون تومان دریافت کرده‌اند که در سال جاری این رقم افزایش یافته است، این مبلغ می‌تواند حمایت خوبی از دانشجویان کارشناسی باشد.

مسئول کارگروه بورس دانش اظهار کرد: داوطلبان پس از اتمام مقطع کارشناسی اگر کیفیت تحصیل خود را حفظ کرده باشند و جزء دانشجویان برتر دانشگاه خود باشند می‌توانند در ادامه تحصیل خود تا مقطع دکتری و هئیت علمی نیز از بورس دانش بهره‌مند شوند.

وی با بیان اینکه پیش‌بینی شده است در سال 1403، یک هزار و 119 ظرفیت بورس دانش در سراسر کشور داشته باشیم؛ ادامه داد: برای بهره‌مندی از بورس دانش پراکندگی خوبی در سراسر کشور در نظر گرفته شده است تا همه بتوانند از آن بهره‌مند شوند بنابراین اگر داوطلبان کنکور سراسری قصد دارند بورس دانش شوند فقط کافیست از طریق دفترچه کنکور سراسری یکی از رشته‌های مورد حمایت بورس دانش را انتخاب نمایند و از مزایای آن بهره‌مند گردند.

به گزارش تسنیم، هدف از اعطای بورس دانش تشویق و هدایت استعدادهای برتر نظام آموزش و پرورش کشور برای ورود به رشته های مغفول مانده و دارای اولویت (بر اساس اسناد فرادستی) در حوزه های علوم پایه، علوم انسانی، فنی و مهندسی، سلامت و هنر است. دانشجوی بورسیه در حین تحصیل از تسهیلات استفاده می کند و در مقطع بعدی در صورت حفظ شایستگی لازم، در اولویت دریافت بورس خواهد بود.

همچنین هدف این است که از طریق بورس دانش بتوانیم بخشی از نیروهای نخبه و افرادی که دارای رتبه بهتری هستند به سمت علوم بنیادی و پایه سوق دهیم و از طریق مقرری برای دانش آموزانی که وارد دانشگاه می شوند، این کار را انجام دهیم. اعطای بورس دانش از سال گذشته و با هزار نفر شروع و در دفترچه کنکور هم شرایط آن اعمال شد.

انتهای پیام/

نظر شما