شناسهٔ خبر: 67665786 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

ستاندار: نخستين محصول شيشه هرمزگان سال 1404 توليد ميشود

صاحب‌خبر -
ستاندار: نخستين محصول شيشه هرمزگان سال 1404 توليد ميشود




استاندار هرمزگان گفت: کار احداث واحدهای شیشه و زنجیره سیلیس در استان به خوبی درحال اجراست و نخستین محصول شیشه، سال آینده تولید و صادر می‌شود.

به گزارش خبرنگار آریا در استان هرمزگانمهدی دوستی شنبه در حاشیه بازدید از طرح‌های توسعه زنجیره سلیس و تولید شیشه هرمزگان افزود: واحدهایی برای توسعه زنجیره شیشه در مناطق مختلف استان در حال راه اندازی است که بازار هدف بسیار خوبی دارد.

وی با بیان اینکه هند و کشورهای جنوبی حاشیه خلیج فارس عمده‌ترین بازار این محصول خواهند بود، افزود: تجهیزات مورد نیاز این واحدها خریداری و به مکان مورد نظر حمل شده است و کار پیشرفت مناسبی دارد.

استاندار هرمزگان تصریح کرد: از ابتدای دولت سیزدهم در حوزه صنعت و معدن، سه زنجیره نفتی، صنعتی و معدنی را با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی همزمان پیش برده و کار اکتشاف بر روی بیش از 41 هزار کیلومتر مربع از پهنه‌های استان را آغاز کرده‌ایم.

دوستی اضافه کرد: راهبرد ما در قبال همه مواد خام خروجی از استان، تعریف واحدهای فراورش جهت ایجاد ارزش افزوده و درآمدزایی بیشتر برای هرمزگان است.

وی گفت: در زنجیره سیلیس، شهر شیشه و در زنجیره مواد نفتی نیز پتروپالایش ها و پالایشگاه‌ها تعریف شده‌اند، یک بخش دیگر نیز مرتبط با کارخانه‌های صنعتی است که بیش از 250 واحد صنعتی تاکنون به بهره برداری رسیده است.

دوستی با اشاره به صدور مجوز سرمایه‌گذاری بیش از 751 هزار میلیارد تومان در استان در دولت سیزدهم، افزود: اجرای پروژه هایی با سرمایه گذاری بیش از 363 هزار میلیارد تومان آغاز شده که پیشرفت‌ آنها بیش از 10 درصد است.

به گفته وی، بیش از یکصد هزار میلیارد تومان از سرمایه گذاری های انجام شده در این استان در دولت سیزدهم نیز مورد بهره برداری قرار گرفته است.

انتهای پیام/

 

نظر شما