شناسهٔ خبر: 67665696 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

آغاز طرح حدنگاری محدوده و حریم راه‌های بین‌شهری کشور در ۷ استان

زهره آقاجانی

معاون راهداری سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای از آغاز اجرای طرح حدنگاری محدوده و حریم راه‌های کشور (موسوم به طرح کاداستر) در هفت استان خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، رضا اکبری معاون راهداری سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گفت: سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در راستای اجرای طرح حدنگاری محدوده و حریم راه‌های کشور (موسوم به طرح کاداستر)، نسبت به شروع اجرای این طرح و برداشت حریم راه‌ها در هفت استان اقدام کرده است.

وی ادامه داد: این اقدام به‌منظور تکمیل لایه اطلاعاتی محدوده راه و حریم راه‌ها در سامانه پنجره واحد مدیریت زمین (سامانه «شمیم»)، سامانه صدور مجوزهای مرتبط با حریم و تکالیف قانونی مرتبط با آن و رفع نیازهای سازمانی در جهت بهبود مدیریت و نگهداری راه‌ها و حرایم آن‌ها در حال انجام است.

اکبری افزود: به این منظور، از ابتدای نیمه دوم سال گذشته قرارداد برداشت حرایم همه آزاد راه‌های کشور از طریق سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای و هفت استان البرز، تهران، قزوین، قم، گلستان، گیلان و مازندران با مشاور منعقد و عملیات اجرایی برداشت راه‌ها آغاز شد.

به گفته وی، همچنین برداشت حریم راه‌های استان خراسان رضوی (به‌جز راه‌های روستایی) توسط اداره کل ثبت اسناد و املاک استان و با همکاری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان خراسان رضوی در سال گذشته آغاز شد.

معاون راهداری سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خاطرنشان‌کرد: برداشت حریم راه‌های استان اردبیل (به‌جز راه‌های روستایی) توسط اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان تکمیل و با هماهنگی اداره کل ثبت اسناد و املاک استان در سامانه شمیم ثبت شده است.

اکبری با بیان اینکه برای ۱۷ استان باقی‌مانده نیز در ماه جاری هماهنگی و جلسات لازم برگزار می‌شود، گفت: انجام تا برداشت‌های حریم راه‌ها بر اساس تکلیف قانون کاداستر توسط ادارات کل ثبت اسناد استان‌ها انجام و ادارات کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان‌ها موظف هستند با پیمانکار آن‌ها همکاری کنند.

نظر شما